loader image

جستجو

Normalization with Israel depends on the implementation of the two-state solution

کان 11:
عادی‌سازی با اسرائیل منوط به اجرای راه‌حل دو دولتی است.

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری«کان11» در گزارش خود با اشاره به مصاحبه وزیر امورخارجه عربستان با  شبکه سی‌ان‌ان،‌ نوشت: عادی سازی با اسرائیل تنها پس از اجرای راه‌حل دو دولتی امکان‌پذیر است.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌شبکه خبری کان 11 در گزارش خود نوشت: پیام «عادل الجبیر» -وزیر امور خارجه عربستان- یک روز پس از باز شدن حریم هوایی برای پروازهای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) آمد.

این مقام ارشد در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: ما روشن کرده‌ایم که صلح امکان‌پذیر است و این یک انتخاب استراتژیک است، اما چیزهایی وجود دارد که باید از قبل اتفاق بیفتد.»

وی شنبه در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت که عادی‌سازی روابط با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تنها پس از اجرای راه‌حل دو دولتی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه تصمیم کشورهای امضاکننده قراردادهای آبراهام با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تصمیم حاکمیتی آن‌هاست، اضافه کرد: امیدواریم این تصمیمات تأثیر مثبتی بر جامعه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) داشته باشد.

موضع ما تغییر نکرده است. ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که عادی‌سازی امکان‌پذیر بوده و این یک انتخاب استراتژیک است، اما چیزهایی وجود دارد که باید قبل از آن اتفاق بیفتد.

این پیام از سوی عربستان کمتر از یک روز پس از آن منتشر می‌شود که سازمان هواپیمایی کشوری در این کشور از باز شدن حریم هوایی برای عبور هواپیماهای اسرائیلی خبر داد.

شب گذشته، «جو بایدن» و «محمد بن سلمان» با یکدیگر دیدار کردند. در این نشست، دو کشور بر اهمیت توقف ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای توافق کردند.

در سند امضاشده توسط بایدن و بن سلمان، از جمله بر تعهد مستمر آمریکا به امنیت پادشاهی عربستان تأکید شده است.

یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره به اظهارات بایدن درباره تلاش‌های عادی‌سازی گفت: «این‌ها تصمیمات مستقلی هستند که هر دو کشور باید اتخاذ کنند و ما نمی‌خواهیم خودمان را در این فرآیند تصمیم‌گیری مجبور کنیم یا آن تصمیم‌ها را به جای آن‌ها بگیریم».

این مقام افزود: «ما درک می‌کنیم که آن‌ها باید در زمان مد نظر خود روی آن کار کنند».