loader image

جستجو

Failure to accept Lapid's proposal from Mikhaili

کان 11:
عدم پذیرش پیشنهاد لاپید از سوی میخائیلی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

 خبرگزاری «کان 11» در گزارشی از عدم پذیرش پیشنهاد لاپید از سوی میخائیلی خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری کان 11 در گزارشی خبر داد: «یائیر لاپید» -نخست‌وزیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، در ازای امضای یک توافقنامه وحدت که از احتمال سقوط یکی از ‌آن‌ها به زیر درصد بلوکه شدن جلوگیری می‌کند، به کار و مرتز ۴ کرسی در یش عتید پیشنهاد داد.

با این حال، مراو میخائیلی، رئیس حزب کار، این هفته به طور خاص لاپید را مسئول شکست چپ میانه در انتخابات دانست و نسبت به اینکه مرتز از آستانه عبور نکرد، او را مقصر خواند.

اما، حتی اگر مرتز درصد بلوکه شدن یا انسداد را پشت سر بگذارد و چهار کرسی را برای پیوستن به حزب کار بیاورد.

امروز تنها ۸ کرسی برای هر دو حزب وجود خواهد داشت، در حالی که همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که اگر ‌آن‌ها با هم شرکت کنند، بین ۱۰ تا ۱۲ کرسی دریافت خواهند کرد.

یعنی اگر میخائیلی از اتحاد با مرتز امتناع نمی‌کرد، برخلاف اتحادیه قبلی، قدرت احزاب حفظ می‌شد.

در پس‌زمینه، طرف برنده از هم‌اکنون به تشکیل ائتلاف فکر می‌کند. انتظار می‌رود دو نفر نزدیک به بنیامین نتانیاهو رئیس لیکود در ائتلاف آتی، رقیب او لوین، مرد شماره ۲ لیکود و آریه درعی رئیس شاس باشند.

لوین مانند گذشته رئیس تیم مذاکره‌کننده حزب خواهد بود، حتی اگر برای یکی از این دو سمت در اولویت اول قرار گیرد: وزیر خارجه یا وزیر دادگستری.

در دولت انتقالی، پس از برکناری آیلت شاکد، لوین از پذیرش سمت وزیر دادگستری امتناع کرد زیرا مدعی بود انجام آنچه من به آن اعتقاد دارم، ممکن نیست.

اگر لوین از پرونده عدالت صرف‌نظر کند، نامزد نتانیاهو برای این سمت ممکن است امیر اوهانا، وزیر سابق را منصوب کند که از قبل با این وزارتخانه آشنایی دارد.

انتظار می‌رود که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) کایتز، وزیر دارایی سابق، خواستار بازگشت به دفتر سابق خود یا سبد وزارت خارجه شود. با توجه به قدرت او در دستگاه لیکود، شانس واقعی برای به دست آوردن یکی از این دو موقعیت وجود دارد، زیرا وی در گذشته ‌آن‌ها را در دست داشته است.