loader image

جستجو

والا:
عذرخواهی شیلی بابت حادثه دیپلماتیک با سفیر جدید اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «والا» در گزارش تازه خود از عذرخواهی شیلی بابت حادثه دیپلماتیک با سفیر جدید اسرائیل، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری والا در گزارش تازه خود خبر داد: «خیمنا فوئنتس» -سرپرست وزارت امور خارجه شیلی- دیروز شنبه با «آلون اوشفیز» -مدیرکل وزارت امور خارجه- تماس گرفت و از اینکه «گیل آرتزیالی» -سفیر منتخب اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در شیلی استوارنامه خود را تسلیم نکرد، عذرخواهی کرد.

روز پنجشنبه، این مراسم طبق برنامه تماس تلفنی لغو شد.

به گفته فوئنتس، سفیر استوارنامه خود را در 30 سپتامبر به گابریل بوریک، رئیس‌جمهور شیلی تسلیم خواهد کرد.

این مقام ارشد شیلیایی همچنین تأکید کرد که روابط با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای شیلی مهم است و آن‌ها علاقه‌مند به حفظ آن هستند.

مدیر کل وزارت امور خارجه به همکار خود گفت از این واقعیت که او برای عذرخواهی تماس گرفته، استقبال می‌کند، زیرا این یک حادثه جدی بود که می‌توانست به روابط بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و شیلی آسیب جدی وارد کند.

کسانی که می‌خواهند نقش مثبتی در ترویج صلح و گفتگو داشته باشند، همانطور که شیلی در بیانیه مطبوعاتی که دیشب منتشر شد اشاره کرد، نمی‌توانند همزمان بایکوت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را تبلیغ کنند.

گیل آرتزیالی، سفیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در شیلی، پس از نشستی که جمعه شب در وزارت امور خارجه در سانتیاگو برگزار شد، گفت: «مقامات ارشد وزارت امور خارجه شیلی از وی و دولت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به دلیل لغو مراسم تسلیم وی عذرخواهی کردند.

ما صفحه جدیدی را ورق زدیم. این اتفاق برای من ناخوشایند بود، اما به‌عنوان یک اسرائیلی و یهودی می‌توانم بگویم که مردم من طی 4 هزار سال گذشته چیزهای بدتری را پشت سر گذاشته‌اند. ما نیز از این رویداد به نفع هر دو کشور عبور خواهیم کرد.»