loader image

جستجو

Trump's interests in intelligence fields

نیویورک تایمز:
علاقه‌مندی‌های ترامپ در حوزه‌های اطلاعاتی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک تایمز» در یادداشتی به بررسی موضوع علاقه‌مندی‌های ترامپ در حوزه‌های اطلاعاتی پرداخت و نوشت: او درباره عملیات مخفی برای مقابله با تهران در غرب‌آسیا سؤالات مفصلی مطرح می‌کرد.

فهرست مطالب

به‌‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نیویورک تایمز در یادداشتی نوشت: «دونالد ترامپ» در زمان ریاست‌جمهوری خود، فقط زمانی بیشترین علاقه را به جلسات اطلاعاتی نشان می‌داد که موضوعات حول محور روابط شخصی او با سران جهان و قدرتی که در اختیارش بود، می‌چرخید.

ترامپ علاقه چندانی به برنامه‌های تسلیحاتی مخفی نداشت، اما غالباً درباره ظاهر کشتی‌های نیروی دریایی و گاهی درباره اندازه و قدرت زرادخانه هسته‌ای آمریکا، سؤالاتی می‌پرسید.


ترامپ شیفته عملیات برای از بین بردن اهداف ارزشمند بود، مانند عملیات‌هایی که به کشته شدن ابوبکر البغدادی و ترور قاسم سلیمانی منجر شدند. اما جزئیات سیاست‌های کلان امنیت ملی او را کسل می‌کرد
.


بر خلاف برخی از رؤسای‌جمهور پیشین، ترامپ به گزارش‌های اطلاعاتی در مورد اشیاء ناشناس پرنده اهمیت نمی‌داد، ولی سوالاتی درباره ترور «جان اف کندی» مطرح می‌کرد
.


اما در مورد اینکه ترامپ به چه نوع اطلاعات طبقه بندی شده علاقه مند بود و چه چیزهایی او را خسته می کرد، اتفاق نظر زیادی وجود دارد. او مشتاق تعمیق روابط خود با مستبدانی
مانند کیم جونگ اون یا شی جین پینگ بود و مشتاق داشتن اهرم فشار روی متحدانی بود که شخصاً از آن‌ها نفرت داشت، مانند آنگلا مرکل، امانوئل ماکرون و جاستین ترودو.


به گفته مقامات سابق، ترامپ، شیفته اطلاعات سیا درباره روابط جنسی همتایان بین‌المللی خود بود. ترامپ تقریباً همیشه علاقه زیادی به جلسات توجیهی نظامی و اطلاعاتی درباره ایران داشت و از مقامات دفاعی درباره برنامه‌های احتمالی برای جنگ با ایران سؤال می‌کرد.

او همچنین درباره عملیات مخفی برای مقابله با تهران در غرب‌آسیا سؤالات مفصلی مطرح می‌کرد.