loader image

جستجو

The reason for the decrease in the delivery of American weapons to Israel

وال استریت ژورنال:
علت کاهش ارسال تسلیحات آمریکا به اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «وال استریت ژورنال» در یادداشت خود با اشاره به علت کاهش ارسال تسلیحات آمریکا به اسرائیل، عنوان کرد: دولت بایدن گفته است که هیچ تغییری در سیاست کلی تسلیح اسرائیل ایجاد نشده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه وال استریت ژورنال در یادداشت خود به‌قلم «نانسی یوسف» «جرد مالسین» عنوان کرد: محموله‌های تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از ماه‌های اولیه جنگ غزه کاهش یافته است.

زیرا بسیاری از تسلیحات قبلاً سفارش داده شده، قبلاً ارسال یا تحویل داده شده‌اند در حالی که دولت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) درخواست‌های جدید کمتری ارائه کرده است.

این موضوع روابط بین اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و کاخ سفید را در هفته گذشته متلاطم کرده است و بنیامین نتانیاهو، سرعت تحویل کنونی را پایین می‌داند.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی هر دو موافق هستند که از ماه مارس، تقریباً همزمان با پایان اجرای دستورات موجود توسط آمریکا، تغییری رخ داده است.

سرعت تحویل کنونی در مقایسه با انتقال هوایی عظیم ده‌ها هزار سلاح در ماه‌های اولیه پس از حملات 7 اکتبر حماس، تنها یک کاهش است و در حال حاضر مشابه یا حتی بالاتر از سطوح زمان صلح است.

دولت بایدن گفته است که هیچ تغییری در سیاست کلی تسلیح اسرائیل (رژیم صهیونیستی) ایجاد نشده است.

فقدان شفافیت در مورد فروش تسلیحات به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  به بایدن کمک کرده است، زیرا او مجبور نیست روزانه با آنچه که تحویل داده شده، سروکار داشته باشد.

فروش عمده نظامی خارجی آمریکا از طریق فرآیند اطلاع‌رسانی کنگره انجام می‌شود.

افزایش اولیه تسلیحات پس از شروع جنگ در غزه شامل 600 مورد فروش نظامی احتمالی به ارزش بیش از 23 میلیارد دلار بین آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  بود.

مناقشه بر سر تسلیحات، زمانی آغاز شد که نتانیاهو دولت بایدن را متهم کرد که اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  را از سلاح محروم کرده است.

او ادعاهای خود را در یک ویدئوی انگلیسی زبان و مصاحبه با تلویزیون اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  که روز یکشنبه و بارها در مقابل کابینه وی پخش شد، تکرار کرد.

این اختلاف برای هر دو طرف خطرات زیادی دارد زیرا انتظار می‌رود نتانیاهو به دعوت مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، در 24 جولای در کنگره سخنرانی کند.

رهبر اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  همچنین ممکن است به‌زودی با حکم بازداشت به اتهام جنایات جنگی از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی مواجه شود.

برخی از تحلیلگران سیاسی اسرائیلی معتقدند نتانیاهو این کار را برای اهداف سیاسی خود انجام می‌دهد، زیرا با سؤالاتی در مورد نحوه مدیریت جنگ و تشدید درگیری با رهبری نظامی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  بر سر عملیات در غزه مواجه است.