loader image

جستجو

The depth of uncertain relations between Russia and North Korea

نشنال اینترست:
عمق روابط نامشخص روسیه و کره شمالی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال اینترست» در یادداشتی با اشاره به عمیق روابط نامشخص روسیه و کره شمالی،‌ نوشت: تعهد روسیه به کمک‌های نظامی-فنی نگران‌کننده است، زیرا به‌طور بالقوه می‌تواند آمریکا و کره جنوبی را در معرض خطر بزرگی قرار دهد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نشنال اینترست در یادداشتی به‌قلم «بروس دبلیوبنت» نوشت: آمریکا و کره جنوبی نگران توافق جدید بین روسیه و کره شمالی هستند که شامل تعهدات دفاعی متقابل و همکاری نظامی-فنی است.

با این حال، جزئیات توافق و کمک‌های روسی در حال انجام است و بعید است به دلیل اهداف متفاوت این کشورها، مبنایی برای اتحاد جدید روسیه، چین و کره شمالی باشد.

تعهد روسیه به کمک‌های نظامی-فنی نگران‌کننده است، زیرا به‌طور بالقوه می‌تواند آمریکا و کره جنوبی را در معرض خطر بزرگی قرار دهد.

روسیه همچنین می‌تواند به کره شمالی در توسعه موشک‌های بالستیک، ماهواره‌ها، پرتابگرهای ماهواره، سیستم‌های پدافند هوایی و سایر تسلیحات کمک کند.

توافق اخیر بین روسیه و کره شمالی از نظر تأثیر آن بر انتقال فناوری نظامی نامشخص است.

اتحاد جماهیر شوروی و روسیه کمک‌های نظامی قابل‌توجهی از جمله آموزش دانشمندان هسته‌ای و ساخت اولین رآکتور هسته‌ای به کره شمالی ارائه کرده‌اند.

روسیه همچنین با برنامه موشک‌های بالستیک، سیستم‌های پارازیت جی‌پی‌اس و هدایت و عملکرد پیشرفته پرتاب‌کننده‌های راکت به کره شمالی کمک کرده است.

تعهد دفاعی متقابل توافق، جالب است، زیرا نه آمریکا و نه کره جنوبی هیچ علاقه‌ای به حمله به کره شمالی ندارند.

این بخش از توافق ممکن است یک «حقه پوتین» باشد و پوتین از کره شمالی کمک‌های نظامی دریافت می‌کند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نمی‌تواند در ازای آن انتظار داشته باشد.

اگر نیروهای اوکراینی به این مناطق حمله متقابل کنند، پوتین می‌تواند ادعا کند که روسیه موردتهاجم قرار گرفته است و با استناد به این تعهد، از کره شمالی می‌خواهد که برای دفاع از روسیه نیرو بفرستد.

توافق روسیه و کره شمالی که روابط روسیه با ویتنام را تقویت و سایر توافقات را که منافع اصلی را نقض می‌کند، ممنوع می‌کند، نگرانی‌های جامعه را برانگیخته است.

روسیه و چین که هر دو علیه موقعیت آمریکا، ابرقدرت جهانی مبارزه می‌کنند، تلاش‌های مشترکی برای تضعیف آمریکا دارند. چین از توافق پوتین ناراضی بود، زیرا تلاش‌های چین برای دستیابی به تسلط در آسیا را تحت تأثیر قرار داد.

کره شمالی، به‌رغم اینکه به کمک چین وابسته است، در برابر تلاش‌های این کشور برای تسلط بر شمال مقاومت می‌کند و ‌به‌دنبال اتکا به خود است.