loader image

جستجو

Biden's poor performance in the trip to the region

واشنگتن تایمز:
عملکرد ضعیف بایدن در سفر به منطقه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «واشنگتن تایمز» در مطلب تازه خود با اشاره به عملکرد ضعیف بایدن در سفر به منطقه،‌ تاکید کرد: اگر از گاف­‌های بایدن در سفر اسرائیل بگذریم، واقعیت نگران‌کننده این است که او در مورد هیچ یک از مسائل واقعی که وی را به منطقه آورده بود، سخنی نگفت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه واشنگتن تایمز در مطلب تازه خود به‌قلم «آبراهام واگنر» نوشت: زمانی که جو بایدن راهی سفر به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و عربستان شد، امید زیادی برای پیشرفت در دو زمینه کلیدی وجود داشت. حیاتی‌ترین هدف احتمالی این سفر، کمک به ایجاد یک اتحاد امنیتی منطقه­‌ای در مواجهه با تهدید فزاینده هسته‌­ای ایران بود.

دومین هدف نیز التماس به سعودی­‌ها برای افزایش تولید نفت بود تا بایدن بتواند بخشی از مشکل انرژی که در داخل کشور ایجاد کرده بود را حل کند. او در هر دو مورد به شدت شکست خورد.

زمانی که بایدن به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) رسید، با سیاست‌مداران اسرائیلی مواجه شد که در آستانه­ی انتخابات بودند و از او استقبال چندانی نکردند.

هنگامی که به او اجازه دادند تا به میکروفون نزدیک شود، تصمیم گرفت «هولوکاست را گرامی بدارد». سپس از روی یک نوشته بخواند.

حتی اگر از گاف­‌های بایدن بگذریم، واقعیت نگران‌کننده این است که او در مورد هیچ یک از مسائل واقعی که وی را به منطقه آورده بود، سخنی نگفت.

پیش از عزیمت به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، انتظار می­رفت که بایدن و تیمش با «یائیر لاپید» و دیگر مقامات اسرائیلی درباره تدوین «نقشه دوم» برای برخورد با ایرانی­ها در غیاب توافق هسته­ای صحبت کنند.

این باور وجود داشت که این طرح، یک اتحاد امنیتی منطقه­ای میان آمریکا، اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، مصر، اردن، عربستان و دیگر کشورهای خلیج‌فارس خواهد بود.

مطمئناً برنامه­ هسته­‌ای ایران یک مشکل بزرگ است، زیرا این کشور به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد و اکنون آشکارا اعتراف می‌کند که می‌تواند در مدت کوتاهی به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود.

با توجه به اهمیت موضوع ایران، جالب است بدانیم بایدن یا افرادی که همراه او بودند، حتی یک کلمه در مورد سیاستی مشخص یا اتحاد امنیتی منطقه­ای مورد انتظار صحبت نکردند.

در جریان سفر به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، بایدن پس از بازدید از بیمارستانی در اورشلیم شرقی که تعداد زیادی از فلسطینی‌­ها را معالجه می‌کند، متعهد شد برای درمان بیماران، میلیون­ها دلار به محمود عباس کمک مالی کند.

اما باید توجه کرد عباس و نماینده فلسطینی‌ها در غزه، حماس، ارتباط بسیار نزدیکی با ایران دارند.

بایدن در این سفر ناتوان به نظر می­رسید و سطحی پیشرفته از زوال عقل را نشان می­داد. جدا از ناکامی‌­های خود بایدن، فقدان نتایج اساسی نشان می­دهد که کارکنان این دولت تا چه حد ضعیف عمل کرده­اند.