loader image

جستجو

ایوییشن پروز:
عملیات‌های ارتش آمریکا علیه داعش در سال 2022

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ایوییشن پروز» در گزارش تازه خود به بررسی عملیات‌های ارتش آمریکا علیه داعش در سال 2022 پرداخت و اعلام کرد: حملات داعش علیه نظام سوریه در سال 2021 کاهش یافت، زیرا جنگجویان به مناطق دورافتاده مرکز سوریه، عقب‌نشینی کردند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه ایوییشن پروز در گزارش تازه خود به‌قلم «جی ‌پی لارنس» اعلام کرد:  فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و نیروهای مشترک خود در سال 2022 صدها عملیات را علیه داعش آغاز کردند، زیرا حملات شبهه‌نظامیان در آغاز سال گستاخانه‌تر شدند.

سنتکام گفت: هیچ‌یک از نیروهای آمریکایی در هیچ‌یک از 313 عملیات اعلام‌شده در سال جاری، کشته یا زخمی نشدند.

این عملیات شامل یورش به شبهه‌نظامیانی مانند ابوابراهیم الهاشمی القریشی، رهبر داعش بود که خود را کشت و همچنین نبرد برای مهار حمله به زندان در شمال سوریه بود.

سرهنگ جو بوچینو، سخنگوی سنتکام، پنجشنبه در ایمیلی گفت که تعداد عملیات‌ها اندکی کمتر از سال 2021 است.

به گزارش گروه بین‌الملل بحران، حملات داعش علیه نظام سوریه در سال 2021 کاهش یافت، زیرا جنگجویان به مناطق دورافتاده مرکز سوریه، عقب‌نشینی کردند.

برخی دیگر به عراق یا شمال شرق سوریه نقل‌مکان کردند و نیروهای خود را در جایی متمرکز کردند که نیروهای آمریکا و شرکای آن فعالیت می‌کنند.

در ماه ژانویه، شبهه‌نظامیان داعش به‌عنوان بخشی از تلاش برای فرار از زندان، زندان السینعا در شهر حسکه سوریه را تصرف کردند.

در بیانیه سنتکام روز پنجشنبه آمده است که نبرد 10 روزه متعاقب آن منجر به کشته شدن بیش از 420 شبهه‌نظامی داعش و 120 عضو نیروهای دموکراتیک سوریه متحد آمریکا شد.

در این بیانیه آمده است که حدود 191 عملیات ضد داعش در عراق انجام شد و 122 عملیات در سوریه انجام شد که این تعداد شامل 14 مأموریت یک‌جانبه آمریکا بود.

مایکل کوریلا، رئیس مرکز سنتکام، هفته گذشته در یک مصاحبه تلفنی به خبرنگاران گفت: «در حالی که داعش در عراق و سوریه به‌طور قابل‌توجهی تخریب شده است.

این گروه توانایی انجام عملیات در منطقه را حفظ می‌کند و ما می‌دانیم که این گروه تمایل دارد به خارج از منطقه حمله کند.»

وی در بیانیه روز پنجشنبه خود گفت: ما پتانسیل نسل بعدی داعش را داریم.