loader image

جستجو

The West is waiting for Putin to announce his position on the day of Russia's victory parade(

گیت استون:
غرب منتظر اعلام موضع پوتین در روز رژه پیروزی روسیه است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «گیت استون» در مطلب تازه خود با اشاره به اینکه آمریکا خواستار پایان دادن به سلطه پوتین بر روسیه شده است،‌ نوشت: پوتین احتمالا رژه« 9 مه» را حفظ خواهد کرد و برای همراهی با آن به یک پیروزی می‌رسد.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ اندیشکده گیت استون در مطلب خود به‌قلم «امیر طاهری» نوشت: پوتین به جای نشان دادن پایان خصومت­‌ها، ممکن است گسترش محدوده جنگی را اعلام کند.

تهاجم [به اوکراین] منجر به تقویت غیرمنتظره پیوندهای سیاسی و نظامی در میان قدرت­های غربی شده و تمایل آن­ها را برای تغییر حکومت در مسکو تشدید کرده است.

«جو بایدن» -رئیس­جمهور آمریکا- علناً خواستار پایان دادن به سلطه پوتین بر روسیه شده است. «لیز تراس» -وزیر امور خارجه- بریتانیا می­گوید هدف غرب این است که روسیه را چنان تضعیف نماید که دیگر هرگز نتواند به کشور دیگری حمله کند.

پوتین برای جلوگیری از اروپایی شدن اوکراین حمله کرد، غافل از اینکه خود روسیه در نهایت مجبور خواهد شد استراتژی غرب­زدگی را اتخاذ کند.

پوتین احتمالا رژه 9 می را حفظ خواهد کرد و برای همراهی با آن به یک پیروزی می­رسد.

«ویکتور اوربان» -نخست‌وزیر مجارستان- که سابقاً یکی از دوستان پوتین بود، ادعا می‌کند که ولادیمیر در جنگ علیه اوکراین در هماهنگی با تاکتیک تقلب و عقب‌نشینی خود که یک قدم به عقب است، اعلام پیروزی خواهد کرد تا برای گام بعدی آماده شود.

پوتین قبلاً از پیروزی­های جزئی یا حتی خیالی برای استتار شکست­های تاکتیکی استفاده کرده است. او این کار را در سال 2008 پس از حمله به گرجستان و الحاق اوستیای جنوبی و آبخازیا انجام داد و این تاکتیک را در سال 2014 پس از حمله به اوکراین و الحاق کریمه به خاک خود تکرار کرد.

او در حمله مجدد به اوکراین دو اشتباه بزرگ مرتکب شد. اول، هدف خود را تسخیر و شکل دادن مجدد اوکراین به­عنوان یک کشور تابعه قرار داد.

دوم، او تهاجم خود را به­عنوان یک الزام دفاعی در برابر توطئه­گران غربی که سعی دارند روسیه را به چندین کشور کوچک تقسیم کنند، به بازار عرضه کرد.

حتی اگر پوتین اعلام پیروزی کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که قدرت­های غربی اهداف جنگی اعلام‌شده و گاه متناقض خود را کنار بگذارند.

به نظر می­رسد تغییر دولت در مسکو هدف نهایی رهبران غربی است، اما هیچ یک استراتژی معتبری برای دستیابی به آن ارائه نکرده­اند.

بنابراین، اگر رژه پوتین می­تواند مقدمه­ای برای صلح باشد، هیچ‌کس، «حتی ولودیمیر زلنسکی» نباید سعی کند آن را برهم زند.