loader image

جستجو

Russia's economic sanctions could backfire

فارن افرز: تحریم اقتصادی روسیه می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن افرز» در یادداشت خود نوشت:در طول 20 سال گذشته، رهبر روسیه یک ماشین تبلیغاتی قدرتمند ساخته است که در حال حاضر، حدود نیمی از مردم روسیه از جنگ حمایت می­‌کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فارن افرز در یادداشت تازه خود به‌قلم «ماکسیم میرونوف» نوشت: پس از اینکه «ولادیمیر پوتین» -رئیس‌جمهور روسیه- کریمه را در سال 2014 تصرف کرد، آمریکا و متحدانش مجموعه‌­ای از تحریم­های نسبتا ملایم را علیه روسیه اعمال کردند.

این اقدامات باعث سقوط روبل و کاهش رشد تولید ناخالص داخلی روسیه شد، اما مبلغان کرملین این آسیب را کم­اهمیت جلوه دادند و با گذشت زمان، اقتصاد به ثبات رسید.

اقدامات تنبیهی که آمریکا و متحدانش از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین به اجرا گذاشته­اند، می­تواند برای مردم عادی این کشور فاجعه­بار باشد.

اما اکثریت قریب به اتفاق روس‌ها، حتی تحصیلکرده‌ها، تصوری از آینده ندارند. کمبود کالاهای اساسی، بیکاری انبوه، و حتی محدودیت‌های سفر برای جلوگیری از فرار سرمایه‌های انسانی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

واشنگتن و متحدانش بانک مرکزی روسیه را از انجام معاملات دلاری منع نموده، بیشتر ذخایر ارز خارجی این کشور را مسدود و تحریم­هایی را علیه مهم­ترین مؤسسات مالی روسی وضع کرده­اند.

آن­ها هفت بانک روسی را از سوئیفت، که به­عنوان ستون فقرات سیستم مالی جهانی عمل می­کند، حذف و تراکنش­ها با بسیاری از شرکت­های بزرگ دولتی روسیه را محدود کردند.

در نتیجه این اقدامات، روس‌ها به زودی با کمبود محصولات اساسی مواجه خواهند شد.

روسیه به شدت به تجارت بین­المللی وابسته است. اما حتی شرکت‌های مایل به معامله با این کشور، به زودی برای انتقال کالا مشکل خواهند داشت.

درآمدهای صادراتی این کشور به میزان قابل­توجهی کاهش خواهد یافت، زیرا مصرف­کنندگان در غرب از خرید کالاهای روسی خودداری می­کنند.

روس­ها تنها کسانی نیستند که برای اتفاقات آینده آمادگی ندارند. کشورهای غربی که این تحریم­ها را اعمال کرده­اند، به طور کامل به پیامدهای احتمالی آن فکر نکرده­اند.

در طول 20 سال گذشته، رهبر روسیه یک ماشین تبلیغاتی قدرتمند ساخته است. در حال حاضر، حدود نیمی از مردم روسیه از جنگ حمایت می­کنند.

کشورهای غربی باید با مردم روسیه متحد شوند تا به صورت هدفمند، رهبران این کشور را تحت فشار قرار دهند.

واشنگتن و بروکسل باید برخی از گسترده‌ترین اقدامات خود را نسبت به روس‌های معمولی کاهش دهند.

در عوض، آن­ها باید فقط الیگارش­ها و مقامات عالی‌رتبه روسیه را هدف قرار دهند و دارایی­های آن­ها را در خارج از کشور مصادره کنند و مرزها را به روی آن­ها و اعضای خانواده­شان ببندند.