loader image

جستجو

Do not lift sanctions on Iran

فاکس نیوز:‌ لغو تحریم‌های ایران یک ضرر بزرگ برای آمریکا خواهد بود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه «فاکس نیوز» در یادداشت تازه خود ضمن اشاره به قطع ارتباط کشورهای سرتاسر جهان با پوتین در پی جنگ با اوکراین و تامین غیرقانونی نفت روسیه توسط ایران،‌ تاکید کرد لغو تحریم‌های ایران یک ضرر بزرگ برای آمریکا خواهد بود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه فاکس نیوز در یادداشت تازه خود به‌قلم «مارکو روبیو» نوشت: لغو تحریم‌ها و اجازه فروش نفت ایران در سراسر جهان، یک پیروزی بزرگ برای تهران خواهد بود.

در پی تهاجم روسیه، کشورهای سرتاسر جهان به سرعت اقدام به قطع ارتباط «ولادیمیر پوتین» از بازار جهانی کردند و نتیجه آن، یک اقتصاد رو به افول است.

جای تعجب نیست که حزب کمونیست چین از پیوستن به تحریم‌ها خودداری می‌کند. اما چین کمونیست تنها حامی پوتین نیست. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که ایران برای تامین مالی جنگ خود در اوکراین، نفت غیرقانونی روسیه را تامین می‌کند.

این موضوع دست‌کم نگران‌کننده است، زیرا آمریکا و متحدانش در آستانه تامین 10 میلیارد دلار درآمد بادآورده برای دولت تروریستی تهران هستند.

یک مقام روسی می‌گوید: «ایران در احیای مذاکرات هسته‌ای بسیار بیشتر از حد انتظار به دست آورده است.»

به دلایلی که هنوز مشخص نیست، دولت بایدن مدت‌هاست که به دنبال احیای توافق هسته‌ای شکست‌خورده سال ۲۰۱۵ دوره اوباما با ایران بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک توافق قریب‌الوقوع است و مذاکره‌کننده اصلی روسیه در این مذاکرات گفت که کشورش و چین با هم متحد شدند و ایران خیلی بیشتر از آنچه انتظار داشت، به دست آورد.

چه اغراق‌آمیز باشد و چه نباشد، حذف تحریم‌ها و اجازه فروش نفت ایران در سراسر جهان یک پیروزی بزرگ برای تهران و یک ضرر بزرگ برای آمریکا خواهد بود، در حالی که بیشتر پوشش رسانه‌ای این هفته بر افزایش قیمت نفت متمرکز است. این چهارشنبه همچنین 15 سال از ربوده شدن «باب لوینسون» -ساکن فلوریدا و مامور سابق اف بی آی- توسط دولت ایران می‌گذرد.

لوینسون بیش از هر شهروند آمریکایی دیگر در تاریخ در اسارت بود. به مدت 10 سال، من با خانواده او کار کردم تا اطلاعاتی در مورد وضعیت او به دست آوریم و وی را به خانه بیاوریم.

به طرز غم انگیزی، لوینسون در سال 2020 در اسارت درگذشت. مقامات ایرانی هنوز مسئولیت دستگیری و مرگ او را رد می‌کنند. گزارش هشدار می‌دهد که ایران در آستانه هسته‌ای شدن است.

ایران یک حکومت قاتل و اساساً ضد آمریکایی است. مورد باب لوینسون این مسئله را به اندازه کافی روشن می‌کند، اما متاسفانه، لوینسون‌ها تنها خانواده‌ای نیستند که یکی از عزیزان خود را توسط تهران از دست داده‌اند.
حکومت ایران و نائبانش نزدیک به دو دهه را صرف کشتن نیروهای آمریکایی در عراق کردند.

ایرانی‌ها از حزب‌الله در لبنان و سوریه، حماس در فلسطین، و بسیاری دیگر از گروه‌های شبهه‌نظامی شیعه در سراسر غرب آسیا و همچنین دولت ظالم مادورو در ونزوئلا حمایت می‌کنند.

ایران همچنین مسئول اقدامات متعدد سایبری تروریسم است. ماموران تهران برای کشتن مخالفان ایرانی در خاک کشورهای غربی مانند هلند، بلژیک و دانمارک نقشه کشیده‌اند.

ما به تجربه می‌دانیم که تهران چگونه از درآمدهای بادآورده خود استفاده خواهد کرد. زمانی که دولت اوباما اولین توافق هسته‌ای را در سال 2015 ایجاد کرد، ایران به مفاد توافق خود عمل نکرد.

برعکس، تهران از بودجه جدید برای توسعه برنامه موشکی بالستیک خود، تقویت حزب‌الله و حکومت وحشی اسد در سوریه و سرکوب مخالفان داخلی استفاده کرد.

در تمام این مدت، مقامات ایرانی به آزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای در یک تاسیسات مخفی ادامه دادند. شکی نیست که دولت بایدن و بسیاری از دولت‌های غربی فشار قیمت بالای نفت را احساس می‌کنند.

او همچنین به گونه‌ای به سمت عربستان و ونزوئلا می‌دود که گویی نفت خارجی برای آب و هوا بهتر از نفت آمریکاست. این رقت‌انگیز است و آمریکایی‌ها لایق بهترین‌ها هستند.

دولت بایدن با احیای توافق شکست‌خورده ایران، خزانه یک حکومت تروریستی را پر خواهد کرد، بدون اینکه به تولید سلاح هسته‌ای ایران پایان دهد. مقداری از این درآمدهای بادآورده ممکن است به روسیه راه پیدا کند و ماشین جنگی و قوای نظامی پوتین را تقویت کند.

این به عنوان یکی از فاجعه‌بارترین تصمیمات رئیس‌جمهور در سیاست خارجی، در تاریخ ثبت خواهد شد.