loader image

جستجو

جوبایدن

فاکس نیوز: چرا انفعال بایدن در قبال اوکراین جهان را خطرناک‌تر می‌کند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

 پایگاه خبری «فاکس نیوز» در یادداشت تازه خود مدعی شد که پوتین در آستانه آغاز بزرگترین تهاجم زمینی به اروپا پس از جنگ جهانی دوم است و دولت پراشتباه بایدن مسئول هرگونه کوتاهی و اشتباه در این زمینه است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ پایگاه خبری فاکس نیوز در یادداشت تازه خود به‌قلم «مایکل والتر» و «مارشا بلک برن» نوشت: تحولات نگران‌کننده‌ای شامل خروج بی‌نظم آمریکا از افغانستان، لغو تحریم‌های این کشور علیه خط لوله نورد استریم 2 با حمایت روسیه و عدم حمایت آمریکا از فعالان دموکراسی‌خواه کوبا و ونزوئلا، به خودکامگان اعتماد به نفس تازه‌ای بخشیده است تا صبر غرب را آزمایش کنند .

شرکای ما در کی‌یف (پایتخت اوکراین) به لوله‌های 100 هزار تفنگ روسی خیره شده‌اند. تجمع اخیر نیروها، تانک‌ها و توپخانه روسیه در امتداد مرز این کشور و اوکراین ثابت می‌کند که اکنون مسکو می‌خواهد رهبری و عزم آمریکا را آزمایش کند. ««ولادیمیر پوتین» بوی ضعف کاخ سفید را حس می‌کند.

این‌ها را قبلاً دیده‌ایم. در سال 2014، روسیه عملیات نظامی‌ برای تصرف شبه جزیره کریمه را آغاز کرد. علی‌رغم درخواست‌های «پوروشنکو» -رئیس‌جمهور وقت اوکراین- برای کمک نظامی، «دولت اوباما» که «جو بایدن» -معاون آن- بود، تصمیم گرفت فقط ۴۶ میلیون دلار کمک امنیتی به این کشور ارسال کند.

اکنون، همان مشاوران سیاست خارجی بازگشته‌اند، و آماده مذاکره مجدد درباره حاکمیت ارضی در اروپای شرقی هستند. در طول سال گذشته، دشمنان ما در سراسر جهان شاهد سقوط دولت بایدن-هریس از اشتباهی به اشتباه دیگر بوده‌اند.

اوکراین در خطر تبدیل شدن به طعمه بعدی است که سقوط می‌کند. در سال 2014، دولت اوباما و بایدن نتوانست به هیچ‌وجه در مقابل پوتین بایستد. در سال 2021، دولت بایدن-هریس از همان قضیه پیروی می‌کند.

به‌طور خلاصه، پوتین در آستانه آغاز بزرگترین تهاجم زمینی به اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است، زیرا می‌داند که می‌تواند از پس آن برآید.

در صورتی که آمریکا و متحدانش در ناتو تجاوز روسیه به اروپا را بپذیرند، عواقب آن را باید در نظر گرفت. اگر اوکراین به کنترل روسیه درآید، چه چیزی مانع از حمله پوتین به لتونی، لیتوانی، استونی یا گرجستان می‌شود؟

این چشم‌انداز برای مسکو بسیار وسوسه‌انگیز است. همانطور که روسیه به سمت اروپای غربی پیش می‌رود، نفوذ اقتصادی قدرتمندی را به همراه دارد.

تسلیم شدن در برابر روسیه در خصوص خط لوله نورد استریم 2 که اکنون کامل شده است، تسلط محکمی ‌بر منابع انرژی اروپا داده است. براساس گزارش سرویس تحقیقات کنگره، گاز روسیه تقریباً 48 درصد از واردات گاز طبیعی اتحادیه اروپا در سال 2021 را به خود اختصاص داده است.