loader image

جستجو

Calling Britain, America and Italy to create a solution

العربیه:
فراخوان بریتانیا، آمریکا و ایتالیا برای ایجاد حل و فصل سیاسی در لیبی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه «العربیه» در گزارش خود از فراخوان بریتانیا،‌ آمریکا و ایتالیا برای ایجاد حل و فصل سیاسی در لیبی خبر داد.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه العربیه در گزارش خود خبر داد: در حالی که اختلافات میان سیاستمداران در لیبی همچنان ادامه دارد.

کشورهای بریتانیا، آمریکا و ایتالیا از همه طرف‌های موثر در امور لیبی خواستند تا ضمن همکاری با «عبدالله باتیلی» فرستاده سازمان ملل متحد، به مسئولیت‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و حقوق بشری خود در قبال مردم این کشور عمل کنند.

وزارت خارجه بریتانیا، شنبه 3 دی در بیانیه‌ای اعلام کرد که از «عقیله صالح» -رئیس پارلمان- و «خالد المشری» -رئیس شورای عالی- دولت دعوت می‌کند به‌منظور دستیابی به توافق سریع مبتنی بر قانون اساسی، تحت نظارت سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کنند.

در ادامه این بیانیه آمده که برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در اسرع وقت، همچنان آرمان مردم لیبی است که «شایسته دولتی یکپارچه و منتخب دموکراتیک است که بتواند در راستای منافع کشور، قدرت را به دست گیرد».

وزارت خارجه بریتانیا در این بیانیه بر آمادگی این کشور برای همکاری با همه طرف‌ها در راستای حمایت از این اهداف و تعهد خود به حمایت از گفت‌وگوی جامع لیبی به سرپرستی سازمان ملل و همچنین حمایت خود از تلاش‌های باتیلی تاکید ورزید.