loader image

جستجو

Reform protestors call to intensify protests

تایمز اسرائیل:
فراخوان معترضان اصلاحات برای تشدید اعتراضات

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «تایمز اسرائیل» در گزارش تازه خود از فراخوان معترضان اصلاحات برای تشدید اعتراضات خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه تایمز اسرائیل در گزارش تازه خود خبر داد: شنبه‌ شب، بیش از ۳۰۰ هزار اسرائيلی در سراسر کشور در دهمین هفته‌ متوالی تظاهرات علیه تلاش دولت به اصلاح بنیادین نظام قضایی شرکت کردند.

برگزارکنندگان مدعی شدند در سراسر کشور حدود نیم‌ میلیون نفر در تظاهرات اعتراضی شرکت کرده‌اند. طبق تخمین رسانه‌ها، در تل‌آویو دست‌کم ۲۰۰ هزار نفر در تظاهرات حضور داشته‌اند.

اعتراضات در حالی برگزار شد که دولت ائتلاف پیشاپیش روز یکشنبه با تمام قوا برای بازسازی بسیار مناقشه‌برانگیز نظام قضایی آماده می‌شود و تاکنون همه‌‌ درخواست‌هایی که برای ترک لایحه‌ فعلی، از جمله از سوی رئیس‌جمهور مطرح شد تا به‌جای آن، با صبر و حوصله مذاکراتی برای حصول مصالحه‌ای وسیع‌تر انجام گیرد را رد کرده است.

برگزارکنندگان گفتند اگر دولت لایحه‌ اصلاحات را معوق نکند، واکنش شدیدتر نشان خواهند داد و روز پنجشنبه را ‌روز تشدید مقاومت‌ اعلام کردند.

پنجشنبه‌ گذشته، معترضان نمایش بی‌سابقه‌ای از اعتراض و اختلال برپا کردند، بزرگراه کلیدی در مرکز اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به مدت دو ساعت مسدود کردند و راه‌هایی که به فرودگاه بن گوریون منتهی می‌شد را بند آوردند و در سراسر کشور راهپیمایی، اعتصاب، انسداد و با انواع فعالیت‌ها اختلال ایجاد کردند.

روز شنبه، برگزارکنندگان گفتند همانطور که آخر هفته‌ گذشته کوشیدند سفر بنیامین نتانیاهو به رم را با دشواری مواجه کنند و اتوموبیل‌ها با سرعت لاک‌پشتی در خیابان‌های منتهی به فرودگاه راه‌بندان ایجاد کردند و او به‌ناچار با هلیکوپتر به فرودگاه رفت، روز چهارشنبه نیز خواهند کوشید در سفر برنامه‌ریزی‌شده‌ نخست‌وزیر به برلین اختلال ایجاد کنند.

برگزارکنندگان در بیانیه‌ای گفتند ‌هفته‌های پیش رو، حساس‌ترین هفته‌ها در راستای حفظ دموکراسی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از دست کسانی است که در راه نابودی آن می‌کوشند.‌

‌هر فرد اسرائیلی که در دل به اعلامیه‌ استقلال وفادار است، روز پنجشنبه با قدرت و شجاعت برای دفاع از کشور به خیابان بیاید.‌

هیلا گرستل، قاضی بازنشسته، در سخنرانی خود در تجمع اصلی که پس از رژه‌ ساعت ۶ بعدازظهر از میدان حابیما، مقابل بناهای دولتی خیابان کاپلان تل‌آویو ایراد شد، گفت از ‌ترمیم‌ نظام قضایی حمایت می‌کند، اما نه از ‌نابودی‌ آن.