loader image

جستجو

The new commander of the Israeli army

جروزالم پست:
فرمانده جدید ارتش اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «جروزالم پست» در یادداشت خود به بررسی وظایف فرمانده جدید ارتش اسرائیل پرداخت و نوشت: هرتزی هالوی تجربه گسترده‌ای در مبارزه با چریک‌ها و تروریست‌ها در مواضع مختلف در لبنان، غزه و کرانه باختری به ارمغان می‌آورد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه جروزالم پست در یادداشت خود به‌قلم «آموتز اسائل» نوشت: وظایف «هرتزی هالوی» -رئیس جدید ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)-، مانند تمام 22 سلف خود، شامل چالش‌های نظامی متنوع در عرصه‌های مختلف است.

چالش‌های نظامی هرتزی هالوی پنج جبهه را شامل می‌شود: میدان‌های دوقلوی فلسطینی در غزه و کرانه باختری و سه میدان الهام‌گرفته از ایران در سوریه، لبنان و خود ایران. هرکدام از این پنج مورد با بقیه متفاوت است.

غزه از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) جدا شده است و تهدید آن بیشتر مربوط به تروریسم سازمان‌یافته و توپخانه‌ای است.

کرانه باختری با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در هم تنیده است و تهدید آن مربوط به تروریسم غیر‌‌‌‌سازمان‌دهی مردمی و حملات چریکی است.

جبهه لبنان، مانند غزه، درباره حملات سازمان‌یافته چریکی و تروریسم است، اما از درون یک کشور مستقل می‌آید. در نهایت، خود ایران تهدید جنگ تمام‌عیار است.

با این حال، هرتزی هالوی علاوه بر رسیدگی به این موارد، وظیفه حفظ نقش ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به‌عنوان مؤثرترین چسب جامعه قطبی شده را نیز بر عهده خواهد داشت.

هرتزی هالوی تجربه گسترده‌ای در مبارزه با چریک‌ها و تروریست‌ها در مواضع مختلف در لبنان، غزه و کرانه باختری به ارمغان می‌آورد.

ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در 75 سال عمر خود، اهداف اجتماعی بلندپروازانه‌ای را در پیش گرفته است.

در دهه 1950، ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) سربازانی را برای آموزش عبری به مهاجران جدید فرستاد و در نتیجه نقش مهمی در جذب امواج اولیه مهاجرت ایفا کرد.

به‌طور مشابه، در این قرن، ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) یک برنامه ویژه ایجاد کرد که بیش از 10 هزار سرباز غیر‌‌‌‌یهودی را تغییر داد و در نتیجه به جذب مهاجرت پس از شوروی کمک کرد.

فراتر از چنین تلاش‌هایی، ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باعث شد اسرائیلی‌ها با هر پیشینه‌ای با یکدیگر آشنا شوند و روابطی مادام‌العمر ایجاد کنند که طبقات و قبائل را به چالش می‌کشد.

بر اساس گزارش موسسه مطالعات امنیت ملی، سهم مردان 18 تا 20 ساله غیر سرباز طی 30 سال گذشته، دو برابر شده است و از 16.6 درصد به 30 درصد از میزان سالانه سربازان وظیفه رسیده است.

در میان مردان، نیمی از افرادی که به خدمت سربازی نمی‌روند، افراطی ارتدکس هستند، در حالی که 12 درصد از سربازان جدید به دلایل روانی معاف می‌شوند که تقریباً سه برابر سهم آن‌ها در سال 2014 است. این افراد احتمالاً عمدتاً سکولار هستند.

با اضافه کردن اعراب اسرائیلی که نام‌نویسی نمی‌کنند، ارتش اسرائیل از هر دو فارغ‌التحصیل دبیرستانی به‌سختی یک نفر را در صفوف خود می‌بیند.