loader image

جستجو

The killing of the hostages and the pressure on Netanyahu over the ceasefire

گاردین:
قتل گروگان‌ها و فشار بر نتانیاهو بر سر آتش‌بس

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «گاردین» در گزارش تازه خود از قتل گروگان‌ها و فشار بر نتانیاهو بر سر آتش‌بس خبر داد و اعلام کرد: ارتش اسرائیل گفت که معتقد است گروگان‌ها در روز جمعه یا شنبه، اندکی قبل از رسیدن نیروها به محل، برای جلوگیری از نجات آن‌ها کشته ‌شده‌اند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه گاردین در گزارش تازه خود به‌قلم «بتن مککرنان» نوشت: در طی شب، شایعاتی منتشر شد: ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  [IDF] اجسادی را در غزه پیدا کردند.

همه در اسرائیل (رژیم صهیونیستی) می‌دانستند که اجساد احتمالاً گروگان‌هایی هستند که در 7 اکتبر ربوده شدند.

جزئیات وحشتناک از قبیل تعداد، هویت آن‌ها و چگونگی و زمان مرگ آن‌ها، به آرامی در ساعات اولیه یکشنبه آشکار شد و غم و اندوه و خشم در سراسر کشور افزایش یافت.

اجساد 6 نفر که توسط حماس زنده ربوده شده بودند از جمله «کارمل گات» «ادن یروشالمین»«هرش گلدبرگ پولین»  «الکساندر لوبانوف» «آلموگ ساروسی» و استاد گروهبان اوری دانینو، در یک تونل رفح در 20 متری زیرزمین، یک کیلومتر دورتر از محل گروگان دیگری پیدا شدند.

قائد فرحان الکادی هفته گذشته در وضعیت سلامت نسبتاً مناسبی پیدا شد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد کالبدشکافی‌های اولیه نشان داد که هر 6 نفر بر اثر اصابت گلوله به سر جان خود را از دست داده‌اند و در غیر این صورت در وضعیت ضعیف اما پایداری قرار داشتند.

ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  گفت که معتقد است گروگان‌ها در روز جمعه یا شنبه، اندکی قبل از رسیدن نیروها به محل، برای جلوگیری از نجات آن‌ها کشته ‌شده‌اند.

روز یکشنبه، صدها نفر در مقابل دفتر نخست‌وزیری در اورشلیم تجمع کردند و به نفع یک توافق اعتراض کردند و انتظار می‌رود که تجمعات گسترده عصر در سراسر کشور برگزار شود.

شهرداران تل‌آویو و گیواتائیم در نزدیکی آن اعلام کردند که شهرداری‌ها روز دوشنبه برای درخواست بازگرداندن گروگان‌ها دست به اعتصاب خواهند زد و انتظار می‌رود تعداد بیشتری نیز از این روند پیروی کنند.

«هیستادروت»، بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری اسرائیل، پس از تماس خانواده‌های گروگان‌ها و یائیر لاپید، رهبر مخالفان اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ، از ساعت 6 صبح روز دوشنبه اعتصاب عمومی اعلام کرد.

این اقدام جنبش کارگری تعیین‌کننده است، به این معنی است که فرودگاه تل‌آویو، تنها مسیر اصلی داخل و خارج از کشور، بسته خواهد شد و همچنین می‌تواند بیمارستان‌ها و سایر خدمات عمومی را تحت تأثیر قرار دهد و میلیون‌ها شکل برای اقتصاد هزینه داشته باشد.

هیستادروت از ماه مارس سال 2023، زمانی که نتانیاهو تلاش کرد گالانت را به دلیل مخالفتش با طرح‌های بحث‌برانگیز اصلاحات قضایی دولت اخراج کند، چنین اقدام شدیدی انجام نداده است. نتیجه: نتانیاهو مجبور شد تصمیم خود را تغییر دهد و تغییرات پیشنهادی در قوه قضاییه تا نشست تابستانی کنست به تعویق افتاد.