loader image

جستجو

The need to adopt a coherent strategy against Russian sanctions

اسپکتیتور:
لزوم اتخاذ استراتژی منسجم در قبال تحریم‌های روسیه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «اسپکتیتور» در یادداشتی با اشاره به لزوم اتحاذ استراتژی منسجم در قبال تحریم‌های روسیه، نوشت: قوانینی که صراحتاً برای جلوگیری از طرح‌هایی که برای تولید درآمد قابل‌توجه برای روسیه طراحی شده‌اند، اکنون می‌توانند به روش‌های جدید و بالقوه کوچک اعمال شوند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه اسپکتیتور در یادداشتی به‌قلم «مارک گالوتی» نوشت: این هفته اتحادیه اروپا تصمیم گرفت تحریم‌ها را بر روی 1 هزار و 800 شرکت و شخص روسی به مدت 6 ماه دیگر تمدید کند، اما تحریم‌های سه فرد ثروتمند را نیز لغو کرد.

سه روس خوش‌شانسی که تحریم‌هایشان برداشته شد، میلیاردر فرخاد احمدوف و تاجران گریگوری برزکین و الکساندر شولگین هستند که همگی به دلیل ارتباط با کرملین تحت محدودیت قرار گرفته بودند. (مرد چهارم، سرهنگ گئورگی شووایف، نیز از لیست خارج شد).

اتحادیه اروپا دلیلی برای این تصمیمات ارائه نمی‌کند؛ اما برای مثال، شولگین که قبلاً مدیر اجرایی اوزون بود که اغلب ‌به‌عنوان آمازون روسیه توصیف می‌شود.

به‌تازگی در یک پرونده در دادگاه دادگستری اروپا پیروز شده بود که شواهد کافی مبنی بر اینکه او یک تاجر بانفوذ باقی مانده بود پس از استعفا پیدا کرد.

این یک مسئله انحرافی است که چهره‌های تجاری که زمانی در مورد روابط خود با کرملین معامله می‌کردند، اکنون ‌به‌شدت بحث می‌کنند که چقدر ارتباط کمی داشته‌اند.

با این وجود، انتخاب‌های اتحادیه اروپا بحث‌برانگیز بوده است، ‌به‌ویژه اینکه آرکادی ولوژ، مؤسس شرکت فناوری یاندکس را از فهرست خارج نکردند.

ولوژ نه تنها روسیه را ترک کرده و اساساً از شرکت خود جدا شده، بلکه علناً جنگ را به گونه‌ای محکوم نموده است که تعداد کمی از همتایان مهاجر خود چنین کرده‌اند.

بنیاد ضد فساد آلکسی ناوالنی، رهبر زندانی اپوزیسیون، با ناباوری پاسخ داد.

«ماریا پوچیخ» -رئیس هیئت مدیره آن برزکین را متمایز کرد و در توییتر گفت که او مسئول مخفی کردن رسانه‌ها در روسیه بوده و از طریق شرکت‌های انرژی در روسیه میلیاردها دلار به دست می‌آورد.

‌به‌ویژه قابل‌توجه این است که در حالی که سه ثروتمند روسیه دلیلی برای جشن گرفتن دارند، بسیاری دیگر که اکثر از آن‌ها مخالف جنگ و نظام هستند، دلایل جدیدی برای نگرانی دارند.

قوانینی که صراحتاً برای جلوگیری از طرح‌هایی که برای تولید درآمد قابل‌توجه برای روسیه طراحی شده‌اند، اکنون می‌توانند به روش‌های جدید و بالقوه کوچک اعمال شوند.

خودروها قبلاً هدف قرار گرفته بودند و مقامات آلمانی تعدادی را که دارای پلاک روسی بودند، ضبط کردند، حتی اگر روس‌هایی که مهاجرت کرده بودند رانندگی می‌کردند.