loader image

جستجو

The need to increase the responsibility of the Israeli police

جروزالم پست:
لزوم افزایش مسئولیت‌پذیری پلیس اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در گزارش خود ضمن اشاره به اتفاقاتی که در مراسم تشییع جنازه «ابوکله» در اورشلیم افتاد، تاکید کرد:متأسفانه، اسرائیل فاقد نیروی پلیس مسئول است و سازمانی نیست که بتوان به آن اعتماد کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه جروزالم پست نوشت: «کوبی شبتای» -کمیسر پلیس اسرائیل- با هماهنگی وزارت امنیت عمومی دستور داد تا درباره آنچه در مراسم تشییع جنازه روز جمعه شیرین ابواکله رخ داد، تحقیق شود.

در ویدئوها و تصاویری که در سرتاسر جهان منتشر شد، پلیس‌هایی که ماسک‌ها و وسایل ضد شورش به تن داشتند، تابوت‌ او را به سرقت بردند و به ضرب و شتم پرداختند.

تصاویر تلویزیونی نشان داد که افسران پلیس نقاب‌دار با تعداد زیادی پرچم و شعار فلسطینی در محوطه بیمارستان سنت جوزف در شرق اورشلیم روبرو شدند.

سپس آن‌ها به جمعیت حمله کردند و در یک نقطه، گروهی که تابوت او را حمل می‌کردند به دیواری تکیه زده و تقریباً تابوت را انداختند. مراسم تشییع جنازه در اورشلیم پس از آن که نیروهای اسرائیلی پرچم­های فلسطین را مصادره کردند، متوقف شد.

آنچه در مراسم تشییع جنازه اتفاق افتاد، اکنون توسط پلیس با تمرکز بر این سوال بررسی می­شود که چرا به خشونت نیاز بود. متأسفانه، پلیس اسرائیل(رژیم صهیونیستی) سازمانی نیست که بتوان به آن اعتماد کرد.

این سازمان ضعیف، کم پرسنل و با دستمزد کم است و صفوف آن مملو از افرادی است که گاهی انسان را متحیر می­کند که چگونه در ابتدا استخدام شده­اند.

با این حال، آنچه نگران‌کننده است اینکه، یک سال پس از کشته شدن 45 نفر، هیچ‌کس در پلیس یا دولت کناره­گیری نکرده و یا مسئولیت آنچه در آوریل گذشته رخ داد را بر عهده نگرفته است.

سازمان پلیس مدیریت­ یافته نیست. یک نیروی پلیس مدیریت‌شده و مسئول، ده­ها هزار نفر را از بازدید از مرون در سال گذشته منع می­کرد و هشدار می­داد که نمی­تواند ایمنی آن­ها را تضمین کند.

یک پلیس مسئول از تشییع جنازه ابواکله دوری می‌کرد، زیرا می‌دانست که تصاویر خشونت‌آمیز نباید اتفاق بیفتد، در حالی که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در حال مبارزه با یک جنگ جهانی برای مشروعیت است. و در نهایت، می­دانست که چگونه از آن جلوگیری کند.

متأسفانه، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) فاقد نیروی پلیس مسئول است و شکی نیست که قبل از هر چیز، تغییر در راس آن مورد نیاز است. نباید اجازه داد 45 نفر بدون تغییر بمیرند. رویدادهای حساس مانند تشییع جنازه ابواکله نباید بدون درک پلیس نسبت به رفتاری متفاوت ادامه یابد.