loader image

جستجو

The necessity of Pentagon's serious support for the Kurds

باس نیوز:
لزوم حمایت جدی پنتاگون از کُردها

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری« باس نیوز» در گزارش خود با اشاره به لزوم حمایت جدی پناگون از کردها،‌ اعلام کرد: داعش به‌شدت در حال تلاش برای بازسازی خود در عراق و سوریه است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری باس نیوز در گزارش خود به‌قلم «تریفا عزیز» اعلام کرد: در حالی که تنش‌ها در سراسر منطقه ‌‌‌‌‌غرب‌آسیا بالا می‌گیرد، کردستان عراق، یکی از باثبات‌ترین و قابل اعتمادترین متحدان منطقه‌ای آمریکا، در معرض خطر است.

کشورهای متخاصم و گروه‌های افراطی، شیوه زندگی دموکراتیک ما و امنیت نیروهای آمریکایی و دیپلمات‌ها را در قلمرو ما تهدید می‌کنند.

پیشمرگه‌های کُرد به تنهایی قادر به مقابله با حجم حملاتی که منطقه ما ‌به‌طور مدام با آن مواجه است، نیستند.

به همین دلیل است که بودجه دفاعی سال مالی ۲۰۲۴، که ‌به‌طور گسترده ‌به‌عنوان قانون مجوز دفاع ملی شناخته می‌شود، خواستار ارائه طرحی از وزارت دفاع آمریکا جهت تأمین سامانه‌های پدافند هوایی برای کردستان عراق، در کنار سایر موارد، برای اطمینان از دفاع از خود و محافظت از نیروهای آمریکایی و دیپلمات‌ها شد.

این قانون، خواستار ارائه این طرح تا تاریخ ۱ فوریه ۲۰۲۴ و اجرای کامل آن تا تاریخ ۱ جولای ۲۰۲۴ شد که شامل نصب کامل سامانه‌های پدافند هوایی و آموزش مقابله با تهدیداتی مانند موشک، راکت و پهپادها است.

با این حال، تقریباً 6 ماه پس از تصویب لایحه، هیچ برنامه‌ای عملی نشده است و کُردها و نیروهای آمریکایی همچنان با تهدیدهای فزاینده‌ای روبرو هستند که برای دفاع از خود، قابلیت اندکی در اختیار دارند. ضروری است که پنتاگون طرح خود را در سریع‌ترین زمان ممکن نهایی و اجرا کند.

مردم کُرد سابقه همکاری با آمریکا را برای صیانت از آزادی در ‌‌‌‌‌غرب‌آسیا دارند.

زمانی که داعش برای اولین بار حکومت وحشت و سلطه خشونت‌آمیز خود را در سراسر هلال حاصل‌خیز گسترش داد، نیروهای پیشمرگه کُرد در کنار نیروهای آمریکایی برای شکست آن‌ها جنگیدند.

از آن زمان، ما همکاری نزدیکی را با نیروهای آمریکایی برای مبارزه با واحدهای تروریستی شورشی، جمع‌آوری اطلاعات و جلوگیری از تجاوز دشمنان خود برقرار و حفظ کرده‌ایم.

مدت‌ها امید مشترک ما این بوده که روزی نیروهای پیشمرگه بتوانند به تنهایی بایستند و با موفقیت در برابر تهدیدهای نوظهور از خود دفاع کنند. اما برای انجام این کار به تجهیزاتی نیاز داریم که به‌سادگی در اختیار نداریم و بعد از روز هفتم اکتبر، واقعیت‌های روی زمین به‌سرعت به سمت نگران‌کننده‌تری تغییر کرده است که نمی‌توانیم به‌تنهایی با آن مقابله کنیم.

فقط در همین سال، غیرنظامیان کُرد به‌طور وحشیانه‌ای توسط موشک‌های کشورهای همسایه و بازیگران غیردولتی کشته شده‌اند، زیرساخت‌های انرژی ما و حتی پایگاه‌های آمریکا مورد حمله قرار گرفته‌اند و گروه‌های افراطی مانند داعش همچنان به ایجاد رعب و وحشت در جوامع ما ادامه می‌دهند.

داعش به‌شدت در حال تلاش برای بازسازی خود در عراق و سوریه است.

«ژنرال مایکل کوریلا» فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا، اخیراً به کمیته‌ای از مجلس نمایندگان این کشور گفت که یکی از شاخه‌های داعش، که اوایل سال جاری حمله وحشتناکی را در مسکو انجام داد، «توانایی و اراده حمله به منافع آمریکا و غرب در خارج از کشور را تنها در عرض 6 ماه با هشدار کم یا بدون هشدار دارد.»

نیروهای کُرد برای ایفای نقش اصلی در دفاع از منطقه آمادگی و تمایل دارند، اما بدون سامانه‌های پدافند هوایی که به ما وعده داده شده است، نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

‌به‌عنوان نماینده دولت منطقه کردستان در واشنگتن، از مردم آمریکا، کنگره و دولت این کشور به خاطر برداشتن گام‌هایی برای حمایت بیش‌تر از مردم کُرد در راستای تلاش ما به‌منظور دستیابی به صلح در سرزمین خود قدردانی می‌کنم.

الزامات تعیین‌شده در قانون مجوز دفاع ملی سال گذشته برای آینده منطقه کردستان حیاتی است و ما ‌به‌طور جدی نیازمند اجرای هرچه سریع‌تر این الزامات هستیم.

هیچ زمانی برای اتلاف وجود ندارد. وزارت دفاع آمریکا باید بلافاصله یک سامانه پدافند هوایی جامع و یکپارچه را مستقر کند که کل منطقه کردستان را تحت پوشش قرار دهد.

تأثیر چنین استقراری، سه‌جانبه خواهد بود: نخست، ‌به‌عنوان یک اقدام حفاظت از نیرو برای نیروهای آمریکایی و شرکای آن‌ها عمل می‌کند.

دوم، از غیرنظامیان بی‌گناه در برابر تهدید محافظت می‌کند. سوم، بازدارندگی قدرتمندی در برابر تشدید حملات ایجاد می‌کند.

همان‌گونه که بارها در سراسر جهان دیده‌ایم، زمانی که آمریکا به متحدان خود توانایی دفاعی قوی ارائه می‌دهد، تضمین می‌کند که آن‌ها بدون فرستادن سربازان آمریکایی به دام خطر، بتوانند از خود در برابر نیروهای خصمانه محافظت کنند. در عراق نیز همین‌طور است.

اگر آمریکا منابع لازم برای دفاع از خود را به منطقه کردستان عراق اختصاص دهد، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که یک درگیری گسترده‌تر در ‌‌‌‌‌غرب‌آسیا رخ ندهد و جان بی‌شماری نجات یابد.

نصب یک سامانه پدافند هوایی در منطقه کردستان، که بسان دیواره‌ای از ثبات و دموکراسی در منطقه‌ای پرتلاطم است، به‌نفع هر دو کشور آمریکا و منطقه کردستان خواهد بود.