loader image

جستجو

Abolition of the legalization of abortion is the beginning of the civil war

گاردین:
لغو قانونی بودن سقط جنین مقدمه شروع جنگ داخلی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه گاردین در مقاله اخیر خود به بررسی این موضوع پرداخت که لغو قانونی بودن سقط جنین مقدمه شروع جنگ داخلی است.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، «استفان مارک» نویسنده کتاب «جنگ داخلی بعدی» در مقاله اخیر خود در روزنامه گاردین، به مساله لغو قانونی بودن سقط جنین در آمریکا و دامنه گسترده پیامدهای آن می‌پردازد.

او لغو قانون مذکور را محرکی برای بحران مشروعیت در آمریکا می‌بیند. از نگاه این نویسنده، تسریع خشونت سیاسی، شبیه حمله مسلحانه در شهر بوفالو (که 10 کشته بر جای گذاشت) بیش از پیش مرز میان جنبش جریان اصلی محافظه‌کاران و جنون خونین و آشکار را مبهم کرده است.

به عقیده مارک مسئله دیگر این نیست که جنگ داخلی در آمریکا رخ خواهد داد یا خیر، بلکه مساله چگونگی تقسیم طرف‌ها و تعیین طرف پیروز است و این در حالی است که راست‌گرایان حداقل از سال 2016 جنگ داخلی در آمریکا را تصور می‌کردند.

استفان مارک قضایا را اینگونه ترسیم می‌کند که امکان وقوع جنگ داخلی محور صحبت‌های راستگرایان بوده است و فراخوان به خشونت و فراخواندن به مقاومت در برابر جایگزینی سفیدپوستان، در رسانه‌های راست‌گرایان امری عادی است.

این نویسنده آمریکایی معتقد است که نتیجه غیرقابل اجتناب این وضع، ترویج خشونت‌بار مقاومت در برابر جایگزینی سفیدپوستان است و آمریکا شاهد تکنیکی است که در نزاع‌های سیاسی در تمام دنیا استفاده می‌شود و در آن جنبش‌هایی که متعلق به سرنگونی دولت‌های منتخب هستند، متمایل به تقسیم شدن به جناح مسلح و جناح سیاسی می‌گردند تا راه‌های متعددی برای دستیابی به اهداف خود، به علاوه گردن نگرفتن خشونت را بتوانند ارائه دهند.

این نویسنده اما طرف دیگر ماجرا یعنی چپگرایان را به طرز اعجاب‌انگیزی وفادار به ایده‌آل‌های بنیادین و معیوب خود می‌داند و معتقد است که دموکرات‌ها تحت هدایت بایدن، امید به بازیابی اعتماد آمریکایی‌ها را از دست داده‌اند و زمانی که خشونتی چون ترور مسلحانه و دسته‌جمعی شهر بوفالو رخ می‌دهد، کاری از دستشان برنمی‌آید و به سخنرانی در مورد سفید پوستان نژادپرست، اکتفا می‌کنند.