loader image

جستجو

Europe's struggle to implement new laws on freedom of speech

تحلیل سیاست اروپا:
مبارزه اروپا برای اجرای قوانین جدید در مورد آزادی بیان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

مرکز «تحلیل سیاست اروپا» در گزارش خود از مبارزه اروپا برای اجرای قواینن جدید در مورد آزادی بیان خبر داد و اعلام کرد: هدف قانون خدمات دیجیتال ایجاد توازن بین آزادی بیان و حفاظت آنلاین است .

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌مرکز تحلیل سیاست اروپا در گزارش خود به‌قلم «بیل اچیکسون» اعلام کرد: قانون خدمات دیجیتال 2023 (Digital Services Act) با هدف تنظیم سیستم‌عامل‌های دیجیتالی مانند گوگل، فیس‌بوک، توییتر و تلگرام، اکنون تصویب شده است تا این قوانین برای مبارزه با اطلاعات نادرست، افراط‌گرایی آنلاین و کلاهبرداری شکل گیرد.

بااین‌حال، دستگیری «پاول دورف» مؤسس تلگرام تحت پوشش قانون خدمات دیجیتال توسط فرانسه قرار نمی‌گیرد. قانون خدمات دیجیتال نشان‌دهنده تغییر آزادی لجام‌گسیخته اینترنت تحت نظارت شدید دولت است، اما اجرای آن سؤالاتی را در مورد تعادل آزادی بیان و نظارت دولت ایجاد می‌کند.

پارادوکس تلگرام مرز مبهم بین سخنرانی‌های قابل‌قبول و مسئولیت واقعی این پلتفرم را برجسته می‌کند.

پرونده وی‌وی‌داون (Vividown) در ایتالیا فشار شدیدی را برای سرکوب محتوای بحث‌برانگیز و الزام شرکت‌ها برای نشان‌دادن مسئولیت پلتفرم‌ها نشان داد.

دستورالعمل تجارت الکترونیک در اروپا و بخش 230 قانون نجابت ارتباطات در آمریکا، محدودیت‌های واضحی را برای مسئولیت پلتفرم‌های دیجیتالی تعیین کرده است که برای موفقیت پلتفرم‌ها بسیار مهم است.

به دلیل نگرانی در مورد دزدی دریایی، تروریسم افراطی و اخبار نادرست، از شرکت‌های اینترنتی خواسته شده است که از ارسال محتوای غیرقانونی بر روی پلتفرم‌های خود جلوگیری کنند.

اتحادیه اروپا این قانون را تصویب کرد، اما آمریکا به دلیل آزادی بیان متمم اول، تردید کرده است. دیوان عالی آمریکا از تحمیل قوانین جدید اجتناب کرده است و کنگره هنوز قادر به تصویب قوانین فدرال فناوری نیست.

هدف قانون خدمات دیجیتال ایجاد توازن بین آزادی بیان و حفاظت آنلاین است، اما تنظیم‌کننده‌ها با چالش‌های اجرایی مواجه هستند و بسیاری در انتظار راهنمایی از سوی بروکسل هستند.

تنظیم‌کننده‌های اروپایی جریمه‌هایی را برای تیک‌تاک و متا به‌خاطر نقض اعتدال محتوا اعمال کرده‌اند که بر اختلافات بین آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر مقررات آزادی اینترنت تأکید می‌کند.

ایلان ماسک، یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ با بیش از 45 میلیون کاربر از اتحادیه اروپا دارد که قانون خدمات دیجیتال را نقض می‌کند.

بهترین رویکرد می‌تواند تشویق رویکردهای پایین‌به‌بالا و محتوای تحت قانون باشد، مانند ویکی‌پدیا و ردیت که برای خود دارای قوانین خاص و اعتدال‌گرایانه و بی‌طرفانه هستند.

مقامات اروپایی از پلتفرم‌ها انتظار جلوگیری از محتوای نفرت‌انگیز را ندارند، بلکه طراحی برنامه‌های قوی برای محدودکردن خطرات را انتظار دارند.