loader image

جستجو

The trial of an extremist Salafi preacher for Jihad Nikah

نیویورک پست:
محاکمه یک مبلغ سلفی افراطی بابت جهاد نکاح

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیویورک پست» در گزارشی از محاکمه یک مبلغ سلفی افراطی بابت جهاد نکاح، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکزمطالعات سورین،  نشریه نیویورک‌پست در گزارشی اعلام کرد که دادگاه منطقه منهتن در شهر نیویورک، عبدالله فیصل، شیخ سلفی وابسته به داعش را به جرم تحریک یک زن برای عضویت در داعش و انجام جهاد نکاح، محاکمه خواهند کرد.

این دادگاه به خاطر فعالیت‌های عبدالله فیصل در سال‌های 2015 تا 2017 به خاطر تلاش برای عضویت این زن در گروه تروریستی داعش برگزار می‌شود. زن مورد سوء استفاده فیصل، سابقا مامور مخفی دپارتمان پلیس نیویورک موسوم به NYPD بوده است.

یک روحانی اسلام افراطی که توسط ادستان‌ها به عنوان «یکی از تاثیرگذارترین تروریست‌های انگلیسی زبان دوران» توصیف شده است، به اتهام تشویق یک پلیس مخفی پلیس نیویورک به انجام حملات تروریستی در منهتن محاکمه می‌شود.

در جریان بیانیه‌های دادگاه عالی منهتن در روز دوشنبه، دادستان‌ها شیخ عبدالله فیصل، 59 ساله، را به‌عنوان عضوگیری و دلال ازدواج داعش توصیف کردند که مرتکب «جنایت گسترده تروریسم» شده است.

همچنین گفته می‌شود که او پیشنهاد داده است که زنی که خود را به عنوان یک جهادگر بالقوه نشان می‌داد به شوهر مناسبی در گروه تروریستی داعش معرفی کند.

این متهم با ریشه‌های افراطی خود، رابطه‌ای جدایی‌ناپذیر با داعش داشت. گری گالپرین، دستیار دادستان منطقه به هیئت‌منصفه گفت: او این کارها را کرد و به داعش و مأموریتش برای ایجاد وحشت کمک کرد.

دادستان‌ها گفتند که این روحانی مبارز پست‌های آنلاین مختلفی منتشر کرده بود که به افراط‌گرایی ادعایی وی اشاره می‌کرد.

آن‌ها به یکی از سخنرانی‌های اسامه بن لادن که فیصل در وب‌سایت خود منتشر کرده بود اشاره کردند و تأکید کردند که «هر کلمه‌ آن جالب است».