loader image

جستجو

US restrictions to hit Russia will also hurt Ukraine

اکونومیست:
محدودیت‌های آمریکا برای ضربه به روسیه به اوکراین نیز آسیب می‌زند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «اکونومیست» نوشت: حملات موشکی و پهپادی در هفته گذشته بخشی از یک کارزار سیستماتیک برای بدتر کردن زندگی تا حد امکان برای مردم عادی اوکراین در زمستان است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه اکونومیست در مطلب تازه خود نوشت: در حالی که روسیه طی دو روز هفته گذشته حملات موشکی و پهپادی گسترده‌ای را به شهرها و زیرساخت‌های انرژی انجام داد.

«رستم عمروف» وزیر دفاع اوکراین و آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، هیئتی را به واشنگتن فرستادند.

تیم اوکراینی به دنبال مجوز برای تعقیب تعداد مشخصی از اهداف با ارزش با موشک‌های آمریکایی بود.

ماموریت آن‌ها پاسخی مستقیم به بهانه‌های متحول پنتاگون و مقامات امنیت ملی است که چرا باید محدودیت‌ها ادامه داشته باشد در حالی که سایر خطوط قرمز فرضی مبهم شده‌اند.

به عنوان مثال، ممنوعیت کامل حمله به اهداف در روسیه در ماه می لغو شد، زمانی که به اوکراین گفته شد می‌تواند به تمرکز نیروهای روسیه در آن سوی مرز که برای حمله به شهر خارکف آماده می‌شوند، حمله کند.

هنگامی که یک ماه پیش، اوکراینی‌ها وارد کورسک شدند، باتری های موشکی هایمارس را با خود بردند که علیه نیروهای روسی مستقر شده بود. هیچ اعتراضی در واشنگتن مطرح نشد.

دلیلی که در گذشته برای ممنوعیت اوکراین از استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه اهدافی در روسیه ذکر شد، این بود که این امر می‌تواند باعث واکنش تند کرملین شود که در نهایت آسیب بیشتری به اوکراین وارد می‌کند.

حملات موشکی و پهپادی در هفته گذشته بخشی از یک کارزار سیستماتیک برای بدتر کردن زندگی تا حد امکان برای مردم عادی اوکراین در زمستان است.

در ماه‌های اخیر، دلایل جدیدی برای محدود کردن اوکراین مطرح شده است.

مقامات ناشناس گفته‌اند که دولت آمریکا نمی‌خواهد «بازنشانی» روابط با مسکو را در مقطعی در آینده به خطر بیندازد.

برخی دیگر از مقامات استدلال می‌کنند که اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از ATACMS، سیستمی با برد بلندتر از هایمارس، علیه اهداف در روسیه، تصویر استراتژیکی را تغییر نمی‌دهد زیرا اهداف کافی در این برد وجود ندارد.

زلنسکی به زودی آخرین فرصت را خواهد داشت تا بایدن را متقاعد کند که رویکرد جدیدی اتخاذ کند قبل از اینکه او دفتر خود را ترک کند.

اوکراین سلاح‌های قدرتمندی در حال توسعه دارد. زلنسکی اخیرا از آزمایش موفقیت‌آمیز اولین موشک بالستیک اوکراین خبر داد.