loader image

جستجو

America's limitations in the age of globalization

نیویورک تایمز:
محدودیت‌های آمریکا در عصر جهانی شدن

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک تایمز» در مقاله‌ای به بررسی موضوع محدودیت‌های آمریکا در عصر جهانی شدن، پرداخت و نوشت: آمریکا دیگر به‌عنوان تنها ضامن امنیت عمل نمی‌کند، بلکه خود را در نقش یک شریک مشتاق برای نوسازی نظامی و توسعه فناوری معرفی می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای نوشت: در حالی که گروه 7 در ایتالیا برای حل چالش‌های قدیمی جهانی و به دور از مساله جنگ در اوکراین و غزه گرد هم آمده‌اند.

قدرت آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه که واشنگتن آن را برای آینده خود حیاتی می‌داند، در حال تغییر است.

آمریکا دیگر به‌عنوان تنها ضامن امنیت عمل نمی‌کند، بلکه خود را در نقش یک شریک مشتاق برای نوسازی نظامی و توسعه فناوری معرفی می‌کند.

در همین راستا، «لوید آستین»وزیر دفاع آمریکا، با اشاره به اینکه مدل سنتی «محور و پره‌ها» برای امنیت منطقه هند-اقیانوسیه در حال تغییر است، بر این دگرگونی اساسی تأکید کرد.

آمریکا اکنون با استرالیا در زمینه زیردریایی‌های هسته‌ای، با کره جنوبی در برنامه‌ریزی سلاح‌های هسته‌ای، با هند در تولید موتورهای جت جنگنده، با جزایر اقیانوس آرام در زمینه نظارت دریایی و با ژاپن در تقویت توانایی حمله تهاجمی همکاری می‌کند.

این مشارکت‌ها نگرانی‌هایی را درباره قدرت نظامی رو به رشد چین و بی‌ثباتی اقتصادی تحت رهبری شی جین‌ پینگ نشان می‌دهد.

در پشت صحنه، مقامات آمریکایی در حال آزمایش سیستم‌های ارتباطی جدید با شرکای خود هستند.

آن‌ها در حال امضای قراردادهایی برای تولید مشترک توپخانه با متحدان و تامین منابع خونی از بیمارستان‌های اطراف منطقه در صورت بروز درگیری هستند.

آن‌ها همچنین در حال طی دوره‌های آموزشی با کشورهای بیشتری به روش‌های گسترده‌تر هستند.

مصاحبه با بیش از 100 مقام آمریکایی و کشورهای منطقه هند-اقیانوسیه نشان می‌دهد در حالی که نفوذ آمریکا ممکن است در قرن آینده کاهش یابد، اما این کشور با اولویت دادن به کار تیمی و پذیرش محدودیت‌های خود، در حال تطبیق با دنیای چندقطبی است.

این تغییر، نشانه‌ای قابل‌توجه مبنی بر تحول در توازن قوای جهانی و ماهیت نفوذ ایالات متحده است.