loader image

جستجو

Former MPD officer Thomas Lane along with J. Alexander Kueng and their defense attorneys exit the Hennepin County Family Justice Center following a court hearing on various charges related to the death of George Floyd in Minneapolis, Minnesota, U.S., September 11, 2020.  REUTERS/Nicholas Pfosi - RC2KWI9BERHN

گاردین:
محکومیت حبس برای افسری که در قتل فلوید منفعل مانده بود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «گاردین» در گزارش خود از محکومیت حبس برای افسری که در قتل فلوید منفعل مانده بود،‌ خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه گاردین نوشت: یک افسر پلیس آمریکا به دلیل منفعل ماندن در جریان قتل جورج فلوید، که جهان را در سال 2020 شوکه کرد، به 2 سال و نیم حبس محکوم شد.

«توماس لین» 39 ساله، در ماه فوریه به همراه دو افسر پلیس سابق مینیاپولیس، پس از محاکمه در دادگاه فدرال، به نقض حقوق مدنی این آمریکایی آفریقایی تبار متهم و گناهکار شناخته شد.

این سه افسر پلیس متهم شدند که کمک لازم به جرج فلوید که همکارشان درک شووین نزدیک به 10 دقیقه روی گردنش زانو زده بود، نکرده‌اند.

«درک شووین» پیش از این به بیش از 20 سال حبس محکوم شده بود. توماس لین اولین نفر از سه نفر دیگر است که محکومیتش اعلام شده است.

دادستان‌ها بیش از 5 سال حبس برای لین درخواست کرده بودند، اما وکیلش به این دلیل که وی پیشنهاد کرده بود جورج فلوید را در کنار او بگذارند و در صورت رسیدن کمک، او را احیا کنند، درخواست مجازات سبک‌تری کرد.

در پایان جلسه، بستگان جورج فلوید از این حکم ابراز ناراحتی کردند. برادرش فیلونیزدر گفت وحشتناک است، همه نظام کیفری باید بازنگری شود.

توماس لین که تازه استخدام شده بود، در 25 می سال 2020 با یک تازه کار دیگر به نام الکساندر کوئنگ در حال گشت‌زنی بود که یک مغازه دار جورج فلوید را به دادن یک اسکناس 20 دلاری تقلبی در فروشگاهش متهم کرد.

دادگاه فدرال هنوز تو تائو و الکساندر کوئنگ را به اتهام همدستی در قتل محاکمه نکرده است.

توماس لین به گناه خود اعتراف کرد و در انتظار حکم خود است که بدون شک باید همزمان با حکم فدرال سپری کند.