loader image

جستجو

The majority of the American people oppose Biden's re-election

سی‌ان‌ان:
مخالفت اکثر مردم آمریکا با شرکت مجدد بایدن در انتخابات

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارش خود از مخالفت اکثرمردم آمریکا با شرکت مجدد بایدن در انتخابات،‌ خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارش خود نوشت: بر اساس نظرسنجی‌های تازه، آمریکایی‌ها واقعا نمی‌خواهند جو بایدن در انتخابات بعدی شرکت کند.

در 2 نظرسنجی که در روزهای گذشته صورت گرفت، به یک نتیجه کاملا روشن رسیده است: بسیاری از مردم نمی‌خواهند که جو بایدن دومین بار در سال 2024 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

یک نظرسنجی تازه ملی «دانشگاه کوئینیپیاک» روشن کرد: نزدیک به 7 تن از هر 10 آمریکایی (71 درصد) می‌گویند نمی‌خواهند که بایدن بار دیگر برای ریاست‌جمهوری نامزد شود.

این در حالی است که اکثریت بزرگی از جمهوری‌خواهان (81 درصد) و اکثریت بزرگی از مستقل‌ها (77 درصد)، و اکثریتی از دموکرات‌ها (54 درصد) می‌گویند چنین احساس و دیدگاهی دارند.

همچنین نظرسنجی «دس موینس رجیستر آیووا» نشان داد که دو سوم از آیووایی‌ها (67 درصد) امیدوارند که بایدن بار دیگر در سال 2024 نامزد نشود.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که اکثریتی از دموکرات‌ها (52 درصد) چنین نظری دارند.

هر دو نظرسنجی درست یک هفته پس از نظرسنجی ملی مشترک نیویورک تایمز و سیه نا کالج برگزار می‌شود که نشان می‌دهد که 64 درصد از آن‌هایی که برنامه‌ریزی کرده‌اند که در رای‌گیری مقدماتی دموکرات‌ها در سال 2024 شرکت کنند، ترجیح می‌دهند که کسی به جز بایدن نامزد آینده این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

این نتیجه‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بایدن هر کاری را که می‌تواند انجام دهد تا نشان دهد که او، دست کم هم اکنون، قصد دارد که بار دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

از جمله بایدن در سفر تازه‌ای که به غرب‌آسیا صورت داد از احتمال رویارویی دوباره با ترامپ سخن گفت. او گفت: «من پیش‌بینی نمی‌کنم، اما من ناامید نیستم.»

گروه (کاری) بایدن تلاش‌هایشان را برای اعلام رسمی نامزدی او در بهار سال آینده افزایش داده‌اند.

پرسش مطرح برای بایدن و گروه کاری‌اش این است که آیا اکثریت بزرگی از آمریکایی‌هایی که نمی‌خواهند او بار دیگر نامزد انتخابات شود، واقعا ناخرسندی کلی‌شان را از عملکرد کنونی او به عنوان رئیس‌جمهور بیان کرده‌اند یا اینکه علت عمیق‌تری دارند.