loader image

جستجو

Iran's talks with Biden's government endanger US security1

مرکز حقوق و عدالت آمریکا (ACLJ):
مذاکرات ایران با دولت بایدن امنیت آمریکا را به خطر می‌­اندازد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

مرکز «حقوق و عدالت آمریکا(ACLJ)» در یادداشت خود به بررسی این موضوع که مذاکرات ایران با دولت بایدن امنیت آمریکا ار به خطر می‌اندازد،‌ پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، مرکز حقوق و عدالت آمریکا (ACLJ) دریادداشت تازه خود به‌قلم «مایک پمپئو» نوشت: جو بایدن با احیای مجدد توافق هسته‌­ای با ایران، بزرگترین حامی تروریسم در جهان، ثابت می­کند که مصمم به تکرار اشتباهات دولت اوباما است.

نیات دولت بایدن بر این فرض پوچ استوار است که ایران می­تواند شریک قابل اعتمادی باشد و چنین توافقی ثبات در منطقه و تغییر حکومت در ایران را به ارمغان می­آورد.

دولت ایران شریک قابل اعتمادی نیست و از سال 1979، زمانی که در یک انقلاب خونین قدرت را به دست و دیپلمات­های آمریکایی را گروگان گرفت نیز مورد اطمینان نبوده است.

از آن موقع، تنها به گسترش هرج و مرج و وحشت ادامه داده است. نیروهای ایرانی سپاه قدس، تحت هدایت قاسم سلیمانی، صدها نظامی آمریکایی را با بمب­های کنار جاده­ای در عراق کشتند.

دولت بایدن همچنین وعده­‌های خود به مردم آمریکا را زیر پا خواهد گذاشت.

«بلینکن» -وزیر امور خارجه- و «یلن» -وزیر خزانه‌داری-  در جلسات تأییدیه خود قول دادند که هیچ تحریم مرتبط با تروریسم را حذف نخواهند کرد.

ایران برای سال‌ها از ارائه توضیحات کافی به آژانس درباره علت کشف اورانیوم ساخت بشر در چندین سایت اعلام‌نشده خودداری کرده است.

همچنین می­دانیم که بر اساس توقیف گنجینه­ای از اسناد تسلیحات هسته­ای ایران توسط موساد، دولت در حال نگهداری یک کتابخانه مرجع برای توسعه تسلیحات آینده بود.

بایدن تصمیم گرفته است دولتی را بپذیرد که در جهت نابودی آمریکا، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و همه متحدان و شرکای ما تلاش می­کند. حتی در شرایطی که ایران تلاش‌های خود برای غنی‌سازی اورانیوم و توسعه تأسیساتی را دو چندان کرده، بایدن توافق با آن­ها را به اعمال تحریم‌های شدیدتر ترجیح داده است.

دولت بایدن تنها مورد انتقاد جمهوری­خواهان قرار نگرفته است. بلکه همین اواخر، 18 عضو دموکرات کنگره نامه­ای را امضا کردند که مذاکرات تیم بایدن را محکوم کرد.

هیچ کشوری در غرب آسیا نیز نمی‌خواهد این توافق شکل بگیرد. به این دلیل که توافق مجدد با ایران، فاجعه­ای برای ثبات در منطقه خواهد بود.

بخش قابل‌توجهی از پولی که به دولت سرازیر می‌شود، به دست عوامل تروریستی آن در سراسر غرب آسیا خواهد رسید.

در دولت ترامپ فهمیدیم تنها قدرت است که صلح و ثبات به ارمغان می­آورد. ما از برجام خارج شدیم، زیرا به وضوح دشمنان ما را قوی‌تر می‌کرد و به ایران راه روشنی برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای داد.