loader image

جستجو

American Muslims exposed to police brutality

میدل ایست آی:
مسلمانان آمریکا در معرض خشونت‌های پلیس

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «میدل ایست آی» در گزارش خود با اشاره به اینکه مسلمانان آمریکا در معرض خشونت‌های پلیس هستند،‌ نوشت: مسلمانی که سیاهپوست، اهل غرب‌آسیا، عرب یا شمال آفریقا هستند، بیشتر از مسلمانانی که سفیدپوست هستند می‌گویند مورد اذیت و آزار پلیس قرار می‌گیرند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه میدل ایست‌آی در گزارش خود نوشت:  تحقیقات دانشگاه رایس نشان می‌دهد مسلمانان در آمریکا به دلیل دین خود 5 برابر بیشتر از پیروان سایر ادیان در معرض خشونت‌های پلیس این کشور قرار می‌گیرند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد مسلمانان سفیدپوست در مقایسه با مسلمانان غیر سفیدپوست به دلیل دین خود کمتر مورد آزار و اذیت پلیس قرار می‌گیرند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در نشریه «جامعه بررسی معضلات اجتماعی»، به طور خاص، بزرگسالان مسلمانی که سیاهپوست، اهل غرب‌آسیا، عرب یا شمال آفریقا هستند، بیشتر از مسلمانانی که سفیدپوست هستند می‌گویند به دلیل مذهبشان مورد اذیت و آزار پلیس قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است این درصد کلی در میان بزرگسالان آمریکایی 3.8 درصد تخمین زده شده است، بنابراین این احتمال وجود دارد که افراد مسلمان 5 برابر بیشتر بگویند به دلیل مذهبشان مورد آزار و اذیت پلیس قرار گرفته‌اند.

روابط بین اقلیت مسلمان و پلیس آمریکا همواره پرتنش بوده است. در حالی که این جامعه در مواقع آزار و اذیت در تلاش برای محافظت از خود در مقابل پلیس است، بسیاری از مسلمانان نیز به دلیل نظارت‌های مربوط به دوران پس از حادثه 11 سپتامبر که توسط پلیس انجام شد، به نیروی پلیس بی‌اعتماد هستند.

در ماه جولای، «شبکه اقدام عربی آمریکایی» 235 گزارش از فعالیت مشکوک را از طریق قانون آزادی اطلاعات به دست آورد.

این گزارش‌ها بین سال‌های 2016 و 2020 توسط اداره پلیس شیکاگو و پلیس ایالت ایلینوی تهیه شده است. در این گزارش‌ها، آن‌ها دریافتند بیش از 50 درصد از مظنونان که به پلیس گزارش شده‌‌اند، عمدتاً به دلیل انجام کارهای پیش پا افتاده همانند ارسال پیامک یا عکس‌برداری، به عنوان افراد عرب‌تبار در شیکاگو توصیف شده‌‌اند.