loader image

جستجو

US-Israel military partnership for 2023

نیوزویک:
مشارکت نظامی آمریکا و اسرائیل برای سال 2023

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزویک» در مطلب خود از مشارکت نظامی آمریکا و اسرائیل در سال 2023 خبر داد و اعلام کرد: در ماه نوامبر، نیروی هوایی آمریکا و اسرائیل یک رزمایش سه‌روزه بر فراز دریای مدیترانه و اسرائیل برگزار کردند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکزمطالعات سورین، نشریه نیوزیک در مطلب خود به‌قلم «شوشانا براین» نوشت: روابط بین دولتی بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و آمریکا به دلایلی که دولت آمریکا به‌طور دوره‌ای آن را روشن می‌کند متزلزل است.

در مقابل، تفاهم روشنی بین نظامیان هر دو کشور وجود دارد که روابط آن‌ها مستمر و برای دو طرف سودمند است.

لحظات پایانی حضور 20 ساله آمریکا در افغانستان در 30 آگوست 2021 زشت بود.

ژنرال «کریس دوناهو» -فرمانده لشکر 82 هوابرد- تنها چند روز پس از کشته شدن 11 تفنگدار دریایی آمریکا، یک نیروی دریایی، یک سرباز عملیات ویژه ارتش و بیش از 100 افغان در حمله داعش، سوار آخرین پرواز نظامی آمریکا از کابل شد.

در 15 نوامبر سال جاری، «ژنرال مایکل کوریلا» -فرمانده سنتکام- چهارمین دیدار خود را از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تنها هفت ماه قبل انجام داد.

او نرفت که فقط درباره ایران صحبت کند. ژنرال «آویو کوهاوی» -رئیس ستاد ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، در جریان سفر کوریلا، گفت که دو کشور در حال «توسعه قابلیت‌های نظامی مشترک به شیوه‌ای سریع» علیه ایران و «سایر تهدیدات در غرب آسیا» هستند.

کوهاوی در 20 نوامبر برای گفت‌و‌گو با مقامات ارشد آمریکایی وارد واشنگتن شد. به نوشته یک نشریه نظامی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، این مذاکرات شامل امکان اقدام مشترک علیه جمهوری اسلامی بود.

او گفت: «ما در همه جبهه‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات، خنثی‌سازی تهدیدها و آماده‌سازی برای سناریوهای مختلف در یک یا چند عرصه، با هم عمل می‌کنیم.»

مقامات دفاعی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) گفته‌اند که آمریکا از حمله اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای نابودی پروژه هسته‌ای ایران حمایت خواهد کرد.

این منابع گفتند: «تصمیم گیران آمریکایی متوجه شده‌اند که ایران صلح جهانی و نظم جهانی را تهدید می‌کند.»

در ماه نوامبر، نیروی هوایی آمریکا و اسرائیل (رژیم صهیونیستی)یک رزمایش سه‌روزه بر فراز دریای مدیترانه و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برگزار کردند.

برخلاف رزمایش‌های مشترک قبلی با سنتکام در دریای سرخ، این رزمایش برای تحریک ایران طراحی نشده بود، اگرچه توانایی‌هایی که آن‌ها به کار گرفتند مطمئناً تهران را ناراحت می‌کرد.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از وضعیت «متحد اصلی غیرناتو» خود برای ارائه اطلاعات اطلاعاتی به کی‌یف در مورد پهپادهای ایرانی مورد استفاده روسیه جهت حمله به اوکراین استفاده کرده است. با حرکت به‌سوی سال 2023، ارتش آمریکا به‌وضوح، همتای اسرائیلی خود را بخش مهمی از معادله امنیتی آمریکا می‌یابد.