loader image

جستجو

The problems of West Asia will not be solved easily with a nuclear Iran

صدای آمریکا:
مشکلات غرب آسیا با ایران هسته‌ای به آسانی حل نمی‌شود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «صدای آمریکا» در گزارش خود به نقل از «جان کربی» نوشت: مشکلات غرب آسیا با ایران هسته‌ای به آسانی حل نمی شود

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری صدای آمریکا در گزارش خود نوشت: هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور بر این باور است که دیپلماسی بهترین راه به پیش است و اگر ایران، سلاح هسته‌ای داشته باشد، هیچ مشکلی در غرب آسیا به آسانی حل نخواهد شد».

جان کربی در پاسخ به پرسش ما مبنی بر اینکه آیا رئیس‌جمهور بر این باور است که روند مذاکرات برجام منجر به احیای آن می‌شود؟ یا اینکه او معتقد است که شانسی برای احیای آن نیست و در این صورت راهکار آمریکا چیست؟ گفت: «جو بایدن همچنان بر این باور است که بهترین راه‌حل برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای از طریق دپلماسی و مذاکره محقق می‌شود».
به گفته این مقام ارشد کاخ سفید، هم‌اکنون توافقی بر روی میز قرار دارد و بار مسئولیت بر دوش ایران است که این توافق را بپذیرد، اما تاکنون آمادگی پذیرش آن را از خود نشان نداده و همچنان درخواست‌های فراتر از مفاد توافق برجام را پیش می‌کشد.

او در پاسخ به پرسش دیگری در مورد احتمال آغاز همکاری نظامی بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و کشورهای عرب به مدیریت آمریکا که برخی آن را ناتوی عربی نامیده‌اند، به‌عنوان یکی از دستاوردهای سفر جو بایدن به غرب آسیا،گفت: «همکاری کشورهای عرب و اسرائیل در ایجاد و دستیابی به یک سیستم یکپارچه پدافند هوایی، امری است که برای کشورهایی که همواره در تیررس تهدیدات موشک بالستیک ایران هستند، بسیار مناسب است».