loader image

جستجو

The woes of California's new child protection law

دیلی بیست:
مصائب قانون جدید صیانت از کودکان در کالیفرنیا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «دیلی بیست» در گزارش خود از مصائب قانون جدید صیانت از کودکان در کالیفرنیا خبر داد و نوشت:  اخیرا در کالیفرنیا قانونگذاران، به نام محافظت از کودکان، مجموعه‌ای از الزامات را پیشنهاد داده‌اند که ضد حریم خصوصی است و اجرای آن غیرممکن است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه دیلی بیست در گزارش خود اعلام کرد: اکنون چندین دهه است که اطمینان از اینکه کودکان می‌توانند مزایای اینترنت را بدون قرار گرفتن در معرض جنبه‌های مضرتر آن تجربه کنند، برای والدین و بسیاری از مردم یک موضوع چالش برانگیز بوده است.

با این حال، این نگرانی برای کودکان گاهی می‌تواند بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، مضر باشد.

اخیرا در کالیفرنیا قانونگذاران، به نام محافظت از کودکان، مجموعه‌ای از الزامات را پیشنهاد داده‌اند که ضد حریم خصوصی است و اجرای آن غیرممکن است.

هیئت مقننه کالیفرنیا، بر پایه «قانون طراحی متناسب سنین» انگلیس موسوم به AADC، لایحه‌‌ای را با همان کلیت اما با الزامات و اجرای سختگیرانه‌تر طرح کرده است که کارشناسان ایرادات متعددی را بر آن وارد می‌دانند:

اولا، برخلاف گفته‌ها، قالب آن تنها برای کودکان نیست و همه از آن متاثر می‌شوند.

دوما، این لایحه استفاده‌کنندگان زیر 18 سال را به عنوان «کودک» تعریف می‌کند (با وجود تفاوت‌های فاحش، با فرد 17 ساله و کودک 5 ساله یکسان برخورد می‌کند).

سوما، چنانچه هر فرد زیر 18 سال سن، احتمال دسترسی به وب‌سایت شما را داشته باشد، شما می‌بایست سن کاربر را با ضریب اطمینان معقولی تخمین بزنید که این خود مستلزم سیستم «تاییدیه سن» است.

چهارما، ارائه‌دهندگان دیگر «تاییدیه سن» نیز وجود دارند که نیازمند اسکن چهره و تخمین سن شما توسط هوش مصنوعی برای بازدید از هر وبسایت است.

نتیجه نهایی از همین الان مشخص است؛ قانونی که تعداد بسیار زیادی از وبسایت‌ها را شامل می‌شود که تطبیق با آن تقریبا غیرممکن است و نیازمند «تکنیک‌های تاییدیه»‌ ناقض حریم خصوصی افراد و خلاف قانون اساسی است.