loader image

جستجو

Benefits from new trade links between India, West Asia and Europe

نشنال:
منافع حاصل از پیوند تجاری جدید بین هند، غرب‌آسیا و اروپا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال» در مقاله‌ای به بررسی موضوع منافع حاصل از پیبوند تجاری  جدید بین هند، غرب آسیا و اروپا پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نشنال در مقاله‌ای به‌قلم «فرید رحمان» نوشت: کریدور اقتصادی هند- غرب‌آسیا-اروپا که روز شنبه در جریان اجلاس سران گروه 20 در دهلی‌نو اعلام شد، به امارات کمک می‌کند تا تجارت غیرنفتی خود را تا سال 2031 دو برابر نموده و در عین حال به سایر کشورهای درگیر در این پروژه و تقویت روابط تجاری کمک کند.

«ناصر سعیدی» و همکاران و آتیرا پراساد، مدیر اقتصاد کلان آن گفت: «کریدور هند-غرب‌آسیا-اروپا یک بازی دوسر برد برای همه کشورهای درگیر در این پروژه خواهد بود.»

این اقدام از تلاش‌های امارات برای تنوع‌بخشی حمایت می‌کند، زیرا این کشور می‌تواند تجارت خود را با سایر بازارها در کریدور گسترش دهد.

بر تلاش‌های کنونی این کشور برای تعمیق روابط تجاری با کشورهای بازار نوظهور تأکید می‌کند.

خبرگزاری دولتی [Wam] پیش‌تر گزارش داد که این کریدور که شامل امارات، عربستان، هند، اردن، اسرائیل و اتحادیه اروپا خواهد بود، به‌طور قابل‌توجهی ارتباط و یکپارچگی بین کشورهای شرکت‌کننده را افزایش می‌دهد.

همچنین شامل فرانسه، ایتالیا، آلمان و آمریکا خواهد شد.

اسکات لیورمور، اقتصاددان ارشد آکسفورد اکونومیکس، به نشنال گفت: «این فرصت فوق‌العاده‌ای برای هند برای سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی خود و برای اروپا برای تنوع بخشیدن به زنجیره‌های تأمین کلیدی از چین است.»

کشورهایی که در این مسیر قرار دارند نیز از طریق بهبود ارتباطات با 2 بازار پیشرو در جهان سود خواهند برد که باید فرصت‌های تجاری جدید متعددی را ارائه دهد.

تجارت غیرنفتی امارات و گروه 20 با 14 درصد افزایش در نیمه اول به 181.9 میلیارد دلار رسید.

انتظار می‌رود که کریدورهای ترانزیتی مرزی، هزینه‌های حمل‌ونقل در سراسر شبکه را کاهش داده و از تجارت کالا و خدمات از امارات، عربستان، هند و اروپا حمایت کند.

اگر این [کریدور] توسعه شبکه ریلی در منطقه را تسریع بخشد، مزایای زیادی در سراسر شورای همکاری خلیج‌فارس وجود خواهد داشت.

کریدور اقتصادی جدید به امارات کمک می‌کند تا تجارت غیرنفتی خود را افزایش دهد زیرا بر تقویت روابط تجاری خود با کشورهای مختلف در سراسر جهان تمرکز دارد.

تلاش‌های فزاینده برای توسعه بیشتر کریدورهای اقتصادی و موافقت‌نامه‌های تجاری جامع، همگی به هدف امارات برای دو برابر کردن تجارت خارجی غیرنفتی آن از ۲.۲ تریلیون درهم در سال ۲۰۲۲ به ۴ تریلیون درهم تا سال ۲۰۳۱ و دوبرابر کردن کل تولید ناخالص داخلی کمک می‌کند.

دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب با هدف جذب سرمایه‌گذاری بیشتر و تنوع بخشیدن به اقتصاد خود، قصد دارد تا سال 2031، 26 توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع امضا کند.

امارات پیش از این با هند، اندونزی، ترکیه و اسرائیل قراردادهایی امضا کرده و در حال مذاکره با چند کشور دیگر برای گسترش روابط تجاری است.

شیخ محمد بن راشد، معاون رئیس‌جمهور و حاکم دبی، ماه گذشته گفت که صادرات غیرنفتی این کشور با 10 شریک تجاری مهم خود در 6 ماه اول سال جاری 22 درصد افزایش یافته است.

امارات قصد دارد تا سال 2050 به برآیند صفر تبدیل شود و در حال توسعه تعدادی از پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر جدید است، از جمله یک نیروگاه خورشیدی در منطقه الظفره ابوظبی با ظرفیت 2 گیگاوات و همچنین پارک خورشیدی محمد بن راشد در دبی با ظرفیت 5 گیگاوات.