loader image

جستجو

Democrats agree to Biden's immigration order, despite disagreements

گاردین:
موافقت دموکرات‌ها با دستور مهاجرت بایدن، به‌رغم وجود اختلافات

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «گاردین» در گزارش خود از موافقت دموکرات‌ها با دستور مهاجرت بایدن،‌ به رغم وجود اختلافات، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه گاردین در گزارش خود به‌قلم «لورن گامبینو» نوشت: «جو بایدن» از فرمان اجرایی که به‌طور موقت مرز آمریکا  و مکزیک را به روی اکثر پناهجویان می‌بندد پرده برداری کرد، که نشان‌‌دهنده عقب‌نشینی حیرت‌انگیزی از چهار سال پیش بود که رئیس‌جمهور در مبارزه علیه سیاست‌های مهاجرتی تحریک‌آمیز دونالد ترامپ، اقدام کرد.

این اقدام که برای جلوگیری از عبور غیرقانونی مرزها طراحی شده بود، تلاشی از سوی دولت بایدن برای مقابله با این نگرانی‌ها بود.

با این حال، مقایسه‌های ناخواسته‌ای را با سلف او که او متهم به «احیای» سیاست‌هایش در یک چالش قانونی هفته گذشته توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا بود، به همراه داشت.

«ونسا کاردناس» -مدیر اجرایی صدای آمریکا- یک سازمان حامی مهاجرت، گفت که نظم جدید ارزش‌های اساسی آمریکا را نقض می‌کند و مردم را در معرض خطر قرار می‌دهد.

جمهوری‌خواهان بایدن را به نادیده گرفتن نگرانی‌هایی در مورد مرز جنوب غربی متهم کرده‌اند که به دروغ ادعا می‌کنند تحت «تهاجم» است.

با بدتر شدن وضعیت بشردوستانه، او همچنان با انتقاد شهرداران و فرمانداران دموکرات مواجه شد که درخواست کمک بیشتر فدرال برای مدیریت رکورد تعداد افرادی که به شهرها و ایالت‌هایشان به‌ویژه در زمان اوج‌گیری در سال‌های 2022 و 2023می‌رسند،.

بایدن اقدام یکجانبه کرد. پس از آن که جمهوری‌خواهان به دستور ترامپ از تلاش برای تصویب یک لایحه دو حزبی برای محدود کردن پناهندگی جلوگیری کردند، کنگره همچنین درخواست بودجه چند میلیارد دلاری کاخ سفید برای منابع اضافی برای مدیریت وضعیت را رد کرد و این سوال را در مورد چگونگی اجرای قانون جدید توسط مقامات ایجاد کرد.

ترقی‌خواهان، مدافعان حقوق مهاجرت و برخی از رهبران اسپانیایی می‌گویند که دستور جدید تضمین‌های طولانی‌مدتی را که هر کسی که به خاک آمریکا می‌رسد حق پناهندگی دارد و ارزش‌های آمریکا را تضعیف می‌کند، به حالت تعلیق در می‌آورد.

سیاست بایدن به‌دنبال جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی با مسدود کردن موقت افرادی است که از مرزهای آمریکا  خارج از بنادر ورودی قانونی عبور می‌کنند و به استثنای برخی استثناها درخواست پناهندگی می‌دهند.

تعداد گذرگاه‌های غیرقانونی مرزی در ماه‌های اخیر کاهش یافته است که بخشی از آن به دلیل افزایش اجرای قوانین مکزیک و روندهای فصلی است. با وجود شکست، توافق امنیت مرزی دو حزبی نشان داد که بحث مهاجرت در واشنگتن تا چه حد به سمت راست تغییر کرده است.

«ترزا کاردینال براون» مدیر سیاست مهاجرت مرکز سیاست دو حزبی، نسبت به راه‌حل اجماع مرزی، ابراز تردید کرده است.

هدف دموکرات‌ها این است که از مقاومت جمهوری‌خواهان در برابر توافق مرزی با ‌‌‌غیر‌جدی جلوه دادن ترامپ در مورد رسیدگی به مهاجرت غیرقانونی در مرز استفاده کنند.

با این حال، نظرسنجی‌ها به‌طور مداوم نشان می‌دهد که مردم از عملکرد بایدن در مرزها ناراضی هستند و رأی‌‌‌دهندگان به ترامپ برتری گسترده‌ای می‌دهند.

نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز حاکی از حمایت گسترده عمومی از فرمان اجرایی رئیس‌جمهور، از جمله در میان جمهوری‌خواهان بود، اما آن‌ها همچنین معتقد بودند که عبور غیرقانونی مرزها بیشتر از بایدن، تحت فرمان ترامپ باشد.

نظرسنجی دانشگاه مونموث نشان داد که جایگاه بایدن تقریباً با این اقدام تغییر نکرده است.

ائتلافی از گروه‌های حامی مهاجر از دولت بایدن به خاطر این دستورالعمل شکایت کردند.