loader image

جستجو

Palestinians search for bodies and survivors in the rubble of a residential building destroyed in an Israeli airstrike, in Rafah, southern Gaza Strip, Tuesday, Dec. 19, 2023. (AP Photo/Fatima Shbair)

وال استریت ژورنال:
موافقت ظاهری با برقراری آتش‌بس توسط اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «وال استریت ژورنال» در یادداشتی با اشاره به موافقت ظاهری با برقراری آتش‌بس توسط اسرائیل،‌ عنوان کرد: اسرائیل می‌خواهد چهار گردان باقیمانده حماس را متلاشی کند تا توانایی آن‌ها برای حمله به این کشور را از بین ببرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه وال استریت ژورنال در یادداشتی به‌قلم «روری جونز» نوشت: اسرائیل(رژیم صهیونیستی) حملات خود را به رفح، پس از پذیرفتن پیشنهاد حماس مبنی بر توقف جنگ افزایش داد.

پیشنهاد جدید با میانجی‌گری مصر و قطر شامل درخواست حماس برای توقف عملیات نظامی و عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی بود.

آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) حماس را برای پذیرش توافق آتش‌بس تحت‌فشار قرار دادند و کاخ سفید نیز پذیرفت که حماس این پیشنهاد را پذیرفته است.

با این حال، شورای امنیت ملی از توضیح بیشتر در مورد جزئیات این توافق یا تمایل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به پذیرش آن خودداری کرد و حتی نتانیاهو بارها گفته است که اسرائیل چنین شرایطی را نخواهد پذیرفت.

حماس پیشنهادی را پذیرفته که شامل توقف عملیات نظامی، مبادله گروگان‌ها و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه است.

مرحله بعدی توافق، طرح بازسازی نوار غزه طی سه تا پنج سال است که توسط مصر، قطر، سازمان ملل متحد و سایر کشورها انجام می‌شود. این توافق همچنین شامل رفع محاصره غزه توسط اسرائیل نیز می‌شود.

بیش از 34 هزار فلسطینی از زمان آغاز حمله اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به غزه کشته شده‌اند و تخمین زده می‌شود که اکنون 100 هزار نفر در رفح آسیب دیده‌اند.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) می‌خواهد چهار گردان باقیمانده حماس را متلاشی کند تا توانایی آن‌ها برای حمله به این کشور را از بین ببرد.

آمریکا حماس را یک سازمان تروریستی می‌داند، اما دولت بایدن به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) هشدار می‌دهد که حمله به رفح جان بیشتری از فلسطینیان را به خطر می‌اندازد.

فلسطینیان رفح به دلیل تخلیه‌ به منطقه المواسی در شمال رفح که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) آن را به‌عنوان منطقه بشردوستانه تعیین کرده است، منتقل می‌شوند، این در حالی است که المواسی فاقد زیرساخت‌های کافی برای پناه دادن به تعداد زیادی از غیرنظامیان است.

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی از کمبود بالقوه سوخت و غذا نگران است. حمله به رفح به‌طور بالقوه می‌تواند ضربه سختی به روابط اسرائیل و آمریکا نیز وارد کند.