loader image

جستجو

Trump's success against Liz Cheney

فرانس 24:
موفقیت ترامپ در برابر لیز چنی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «فرانس 24» در گزارش تازه خود به موفقیت ترامپ در برابر لیز چنی،‌ خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری 24 در گزارش تازه خود نوشت: «لیز چنی» -سخنگوی جمهوری‌خواهان ضد ترامپ- روز سه شنبه، در انتخابات درون‌حزبی که در ایالت وایومینگ آمریکا برگزار شد، شکست سختی را متحمل شد؛ اتفاقی که نفوذ دونالد ترامپ بر حزبش را تقویت کرد.

از زمانی که چنی 56 ساله جرات کرد به کمیته پارلمانی ملحق شود تا نقش دونالد ترامپ در حمله 6 ژانویه به کنگره آمریکا را بررسی کند، به یکی از چهره‌هایی تبدیل شده است که در فهرست سیاه دونالد ترامپ قرار دارند.

دونالد ترامپ همواره این کمیته را محکوم می‌کند. به همین علت، او تلاش کرد تا چنی را که از سال 2017، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا است، شکست دهد.

در همین راستا، دونالد ترامپ حمایت کامل خود را از هریت هیگمن، رقیب لیز چنی اعلام کرد که در نهایت وی (هریت هیگمن) توانست در روز سه‌شنبه در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان پیروز میدان شد.

در ایالتی که طی انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته، بیش از 70 درصد از واجدان شرایط در انتخابات، به دونالد ترامپ رای دادند، «هریت هیگمن» به ویژه بر نظریه گروه و حامیان دونالد ترامپ تکیه می‌کند؛ نظریه‌ای که بر اساس آن، انتخابات 2020 از رئیس‌جمهور سابق «دزدیده شد»، به رغم شواهد بی شماری که در اختیار رئیس‌جمهور قرار گرفت و خلاف آن را ثابت کرد.

لیز چنی که به نوبه خود به برکناری دونالد ترامپ رای داده بود که در نهایت وی (ترامپ) از آن فرار کرد، از بیش از یکسال پیش تلاش می‌کند این ایده که هنوز میلیون‌ها نفر از حامیان ترامپ به آن پایبند هستند، از بین ببرد.