loader image

جستجو

Trump's success in the dossier

فرانس 24:
موفقیت ترامپ در پرونده اسناد 

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «فرانس 24» در گزارشی از موفقیت ترامپ در پرونده اسناد خبر داد و نوشت:‌ ترامپ پس از شورش کنگره برای دومین بار از سوی مجلس نمایندگان استیضاح شد اما توسط سنا تبرئه شد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری فرانس 24 در گزارشی خبر داد: یک قاضی در آمریکا روز دوشنبه حکم داد یک کارشناس مستقل باید برای بررسی اسنادی منصوب شود که اوایل ماه آگوست توسط اف بی آی در خانه «دونالد ترامپ» -رئیس‌جمهور سابق آمریکا- در فلوریدا ضبط شد.

قاضی «آیلین کانن» با این تصمیم که به طور موقت بازرسان فدرال را از استفاده از اسناد توقیف شده در «مارالاگو» اقامتگاه -دونالد ترامپ- در پالم بیچ، در چارچوب تحقیق خود منع می‌کند، به درخواست این میلیاردر جمهوری‌خواه پاسخ مثبت داد.

بر اساس حکم این قاضی فدرال، بازرسان در عوض می‌توانند به بررسی اسناد با «اهداف طبقه‌بندی و ارزیابی‌های امنیت ملی» ادامه دهند.

این تصمیم یک پیروزی برای رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه و یک شکست جدی برای وزارت دادگستری به شمار می‌رود که با انتصاب یک طرف ثالث مستقل مخالف بود و اعلام کرده بود که این شخص می‌تواند جلوی دسترسی بازرسان رابه این اسناد بگیرد و به منافع دولتی از جمله در زمینه امنیت ملی به شدت آسیب بزند.

قاضی کانن که سال 2020 توسط خود ترامپ منصوب شده بود، در تصمیم خود نوشته است که انتصاب ناظر مستقل «بدون تاخیر» انجام می‌شود و از طرفین خواسته است تا فهرستی از اسامی بالقوه را برای جلسه استماع روز جمعه ارائه کنند.

ترامپ علاوه بر تحقیقات اسنادی، با تحقیقاتی در نیویورک در مورد شیوه‌های تجاری خود و همچنین بررسی قانونی در مورد تلاش‌های او برای لغو نتایج انتخابات 2020 و حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیانش مواجه است.

ترامپ پس از شورش کنگره برای دومین بار از سوی مجلس نمایندگان استیضاح شد اما توسط سنا تبرئه شد.