loader image

جستجو

فلسطین اسراییا---

میدل ایست‌آی: فلسطین چالش مهم اسراییل در سال 2022  است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «میدل ایست‌آی» در یادداشت خود با اشاره به اینکه جنگ افروزی رژیم صهیونیستی علیه ایران تنها به‌عنوان یک طعمه است، نوشت: حمله لفظی دولت یهود به ایران برای پنهان کردن مهم‌ترین چالش خود یعنی فلسطین است و در سال 2022 هم همچنان مهم‌ترین چالش برای اسرائیل خواهد بود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه میدل ایست‌آی در یادداشت تازه خود به‌قلم «یوسی ملمان» نوشت: رهبران اسرائیل (رژیم صهیونیستی) بر طبل جنگ علیه تهران می­‌کوبند. اما از آنجایی که خشونت شهرک‌نشینان با مصونیت از مجازات افزایش می­یابد، بهتر است روی مسائل نزدیک به منطقه خود تمرکز کنند.

علی­رغم تغییر دولت طی 6 ماه گذشته، که اسرائیلی­‌ها را از چنگال پر سر و صدا و تحریک‌کننده قدرت بنیامین نتانیاهو رها کرد، به نظر می­رسد سال 2021 در همه جبهه­‌ها سال مشابهی بوده است.

نیروی هوایی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) نه تنها بدون هیچ مشکلی، بلکه به احتمال زیاد با تشویق ضمنی «ولادیمیر پوتین» -رئیس جمهور روسیه- به حمله به مجلات و سایر اهداف در سوریه ادامه داد. برای ناظران اسرائیلی، سوری، ایرانی و غربی واضح است که پوتین می­خواهد حضور ایران در خاک سوریه و حمایت این کشور از حزب‌الله لبنان متوقف شود.

شواهدی برای این امر را می­توان در حملات اخیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در سوریه یافت، که بنابرگزارش­ها، سایت­های ایرانی را این هفته در شهر بندری لاذقیه – مرکز نیروهای روسیه در سوریه هدف قرار دادند. قابل ذکر است که پدافند هوایی سوریه پاسخی نداده است.

آرامش نسبی نیز در مرز اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و لبنان برقرار است، که نشان می­دهد بازدارندگی در هر دو طرف کماکان برقرار است. حزب‌الله که به دلیل نابسامانی­‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی لبنان تضعیف شده است، هیچ قصدی برای کشیده شدن به سمت جنگ با اسرائیل (رژیم صهیونیستی)  ندارد. در همین حال، 140 هزار موشک حزب‌الله که می­تواند تقریباً به هر نقطه از این کشور اصابت کند، خواه یک هدف نظامی یا غیرنظامی باشد، مانع اقدامات اسرائیل (رژیم صهیونیستی) شده است.

طبل جنگ با ایران

با نزدیک شدن به پایان سال 2021، رهبران و روسای ارتش اسرائیل بار(رژیم صهیونیستی) دیگر بر طبل جنگ علیه ایران می­کوبند. هدف این است که این تصور ایجاد شود که تهدید هسته‌ای ایران فوری‌ترین و نگران‌کننده‌ترین موضوع در دستور کار اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در سال جاری است.

اما حقیقت این است که جنگ افروزی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) علیه ایران تنها به عنوان یک طعمه برای دو هدف داخلی عمل می­کند. یکی از این اهداف، بهبود وجهه ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  و اثبات سرزندگی آن به منظور افزایش بودجه ارتش است. بودجه ارتش 3 میلیارد دلار افزایش یافت، در حالی که خدمات بهداشتی، آموزشی، رفاهی، صنعتی، گردشگری، ورزشی و فرهنگی کاهش یافته است. هدف دوم حمله لفظی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به ایران، پنهان کردن مهمترین چالشی است که دولت یهود با آن مواجه است. این چالش مهم، مسئله فلسطین است.