loader image

جستجو

نخست وزیر اسراییل

 میدل ایست مانیتور: طرح جایگزین اسرائیل برای مذاکرات در مورد توافق هسته‌ای چیست؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «میدل ایست مانیتور» در یادداشت تازه خود به ‌بررسی آن چیزی پرداخت که تصمیم‌سازان رژیم صهیونیستی به‌عنوان طرح جایگزین برای مذاکرات در مورد توافق هسته‌ای می‌خوانند و در تلاش‌اند تا غرب را به پذیرش آن مجاب کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه میدل ایست مانیتور در یادداشت تازه خود به‌قلم «محمد سلامه» نوشت: رسانه­‌های اسرائیلی (رژیم صهیونیستی) در حال حاضر طرحی جایگزین را برای رهبران این کشور در صورت شکست مذاکرات تبلیغ و سخت تلاش می­کنند تا واشنگتن و کشورهای اروپایی را به سمت آن بکشانند. آن‌ها معتقدند که اکنون زمان مناسبی است که تهران را از مواضع سیاسی خود دور کرده و آن را به پذیرش امتیازاتی در مورد برنامه موشکی و نقش منطقه‌ای سوق دهند. سوال اینجاست که این طرح جایگزین چیست؟

طرح جایگزین اسرائیل (رژیم صهیونیستی)  شامل حمله به مراکز فرماندهی و کنترل ایران و اماکن نظامی در یمن، سوریه، عراق و لبنان است و این امر رهبران تهران را وادار خواهد کرد تا در مورد موضوعات مختلف مطرح شده در مذاکرات وین امتیاز دهند.

گانتس و بارنیا تلویحا گفته‌اند که اسرائیل (رژیم صهیونیستی)  آماده اجرای طرح جایگزین در صورت امتناع واشنگتن از آن است و برخی رهبران در کنگره اهمیت برداشتن گام‌های قاطع‌تر برای فشار تهران به سمت دادن امتیازات، از جمله تهدید به استفاده از قدرت نظامی را مهم می‌دانند. این بدان معناست که دوره آینده شاهد تشدید امنیتی در تعدادی از کشورهای عربی بی­ثبات خواهد بود.

طرح جایگزین در سرزمین عربی و در مناطق درگیری کنونی، یعنی سوریه، عراق، یمن و لبنان خواهد بود و ممکن است به لیبی و کشورهای عربی آفریقایی گسترش یابد. حل­‌و­فصل اختلافات در وین به خون اعراب آلوده خواهد شد و به قیمت امنیت و آینده ما تمام می­شود. رهبران اسرائیل (رژیم صهیونیستی)  به دلیل ترس از رویارویی مستقیم با تهران و مداخله احتمالی روسیه و چین به دنبال گزینه‌­ای می­روند که کشورهای عربی را نابود کند.

علاوه بر این، طرح جایگزین به معنای کشاندن واشنگتن و پایتخت‌های اروپا برای دخالت مستقیم جهت ریشه‌کن کردن نفوذ ایران از یمن، عراق و غیره است. آنچه در ادامه می‌­آید، منجر ‌‌‌می‌شود تا تهران در محاسبات منطقه­‌ای خود تجدید نظر کند و در تمامی پرونده­‌های مطرح شده در مذاکرات وین به خواسته­‌های جامعه جهانی تن دهد.

اسرائیل (رژیم صهیونیستی)  و ایران در کشورهای زیر بار جنگ­‌های آشکار، قدرت و مناطق نفوذ خود را با آتش آزمایش می­‌کنند. تعجب‌­آور نخواهد بود اگر ترکیه به آن ملحق شود و سهم خود را بگیرد. روسیه ممکن است بر این باور باشد که حل مشکل با آمریکا و اروپا در مورد اوکراین در انجام تمرینات با مهمات در کشورهای عربی ما نهفته است، به این معنی که ما به همراه ‌ایالت­‌ها، سرزمین­‌ها و مردم خود توسط همه نیروهای متخاصم منطقه­‌ای و بین‌­المللی مورد تجاوز قرار می­گیریم.