loader image

جستجو

Michelle Obama, the main cause of Trump's dismissal from Twitter

فاکس نیوز:
میشل اوباما، عامل اصلی اخراج ترامپ از توییتر

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «فاکس نیوز» در گزارشی از عامل اصلی اخراج ترامپ از توییتر خبر داد و اعلام کرد: شرکت توئیتر در آن روزها به‌شدت تحت فشار مقامات حزب دموکرات و از همه بیشتر میشل اوباما، همسر باراک اوباما بوده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری فاکس نیوز در گزارشی اعلام کرد که براساس پرونده‌ها و اسنادی که توسط ایلان ماسک در رابطه با اقدامات شرکت توئیتر در روزهای قبل و بعد از انتخابات سال 2020 و همچنین در روزهای بعد از حادثه 6 ژانویه منتشر شده.

واضح و مشخص گردیده که تعلیق «دونالد ترامپ» -رئیس‌جمهور سابق آمریکا- از توئیتر و بستن صفحه وی بعد از حوادث روز 6 ژانویه، به توصیه و اصرار مقامات آمریکایی صورت گرفته است.

طبق این اسناد که هم اکنون توسط کارشناسان فاکس نیوز و سایر رسانه‌های آمریکایی بررسی می‌شود مشخص شده که شرکت توئیتر در آن روزها به‌شدت تحت فشار مقامات حزب دموکرات و از همه بیشتر میشل اوباما، همسر باراک اوباما بوده است و این موضوع به حدی شدت گرفته که بستن صفحه توئیتری ترامپ، به فشار و اصرار بیش از اندازه میشل اوباما روی توئیتر و جک دورسی، مدیرعامل وقت توئیتر رخ داده است.

این فایل‌ها همچنین نشان می‌دهند که توییتر سیاستی را حفظ می‌کند به نام «استثناهای منافع عمومی» که در آن مقامات منتخب محدود نمی‌شوند زیرا علاقه عمومی زیادی به نظرات آن‌ها وجود دارد، حتی اگر به نظر می‌رسد که آن‌ها سیاست‌های دیگر را نقض می‌کنند.

در حالی که تعلیق موقت ترامپ برداشته شد، این سیاست دوم به طور خاص و عمدی در مورد ترامپ نادیده گرفته شد. دورسی نیز در زمان تحریم ترامپ در تعطیلات بود.

دورسی در هفته 4 تا 8 ژانویه 2021 در پلی‌نزی فرانسه در تعطیلات بود. مدیر اجرایی بخش عمده‌ای از مسئولیت‌ها را به مدیران ارشد، از جمله، یوئل راث، رئیس سابق بخش اعتماد و ایمنی توییتر و ویجایا گاد، رئیس سابق بخش حقوقی سیاست و اعتماد واگذار کرد.

در سال‌های 2018، 2020 و 2022، 96، 98 درصد و 99 درصد کمک‌های مالی کارکنان توییتر به دموکرات‌ها اختصاص یافت.