loader image

جستجو

NATO competing with Russia's changing military1

نیوزویک:
ناتو در حال رقابت با ارتش روسیه در حال تغییر

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزویک» نوشت: روسیه تهدید قابل‌توجه برای ناتو و متحدانش است و ناتو باید برای مبارزه با چالش‌هایی که ممکن است روسیه با تجارب جنگی که دارد ایجاد کند، آگاه و هوشیار بماند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه نیوزویک در مطلب تازه خود به‌قلم «دیوید برنان» نوشت: تغییرات و دگرگونی که در نیروهای نظامی روسیه پس از درگیری آن‌ها در جنگ اوکراین رخ می‌دهد بسیار زیاد و رو به پیشرفت است، به‌رغم اینکه روسیه تلفات قابل‌توجهی در زمینه پرسنل و تجهیزات متحمل شده، اما همچنان تهدیدی قوی برای ناتو است.

در حالی که نیروی دریایی و هوایی روسیه نسبتاً دست‌نخورده باقی‌مانده است، نیروهای زمینی آن بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند؛

اهمیت آمادگی و نیاز به اتحاد ناتو برای آماده شدن سریع برای رویارویی با هر چیزی که روسیه آماده کرده است، چه از نظر پیشرفت‌های تکنولوژیکی و چه از نظر رویکرد وحشیانه‌تر و تهاجمی‌تر شده و ناتو باید آماده رویایی با آن باشد.

روسیه همچنان تهدید قابل‌توجه برای ناتو و متحدانش است و ناتو باید برای مبارزه با چالش‌هایی که ممکن است روسیه با تجارب جنگی که دارد ایجاد کند، آگاه و هوشیار بماند.

گستردگی جنگ در اوکراین نا آمادگی غرب را شدیدتر کرده است؛ گاهی اوقات، تولید اسلحه‌های روسی در یک روز بیش از آن چیزی است که کشورهای اروپایی در مجموع قادر به تولید در یک ماه خود هستند؛

شرکای اوکراین با عجله سهام خود را به جلو آورده‌اند، اما اکنون با چالش دشوار پر کردن و گسترش آن‌ها روبرو هستند.

مقامات استونیایی بر ناتو فشار می‌آورند تا هدف جمعی 2 درصد از تولید ناخالص داخلی هزینه‌های نظامی را به 2.5 درصد ارتقا دهند.

البته مقاماتی که با نیوزویک صحبت کردند گفتند سورپرایزهای کمی از سوی روس‌ها وجود خواهد داشت و هانو پوکور وزیر دفاع استونی، درباره ماهیت تهدید گفت: «این یک موضوع ناشناخته نیست؛ آن‌ها نمی‌توانند چیزی داشته باشند که ما درباره آن نمی‌دانیم.»

او ادامه داد، اما تا حدودی می‌تواند یک مسئله جدید باشد، احتمالاً روس‌ها ارتش خود را مدرن خواهند کرد، اما از سوی دیگر، ما درک می‌کنیم که تحریم‌ها مؤثر است و تحریم‌ها فشار زیادی را وارد می‌کند تا آن‌ها نتوانند به‌سرعت اروپا و اعضای ناتو مدرن شوند.

او افزود: «خط مقدم 900 کیلومتر باشد یا 9 کیلومتر فرقی نمی‌کند؛ وقتی خط مقدم است، پس خط مقدم است.

حتی یک متر قلمرو از دست رفته برای ناتو به‌عنوان یک ائتلاف، مشکل‌ساز است، زیرا اگر بخواهیم طبق قانون خودمان عمل کنیم، باید از هر وجب خاک ناتو محافظت کنیم.»

او در ادامه این‌گونه افزود که در ساختار نظامی ما، کلمه اصلی، «آمادگی» است؛ اگر مشکلی پیش بیاید، زمان هشدار زیادی نخواهیم داشت و فقط واحدهای نظامی کاملاً مجهز و آموزش‌دیده، قادر به جنگ خواهند بود.

او همچنین در مورد روس‌ها می‌گوید: «آن‌ها توانایی غلبه بر اروپا، یا غلبه بر جهان را ندارند، آن‌ها توانایی انجام ضربات دقیق دوربرد یا انجام آن‌ها را در کمیتی معنی‌دار و باکیفیت ندارند.»

اما در پایان او این‌گونه به صحبت‌های خود پایان داد که دشمن همچنان بسیار مرگبار و ویرانگر در یک نبرد نزدیک است؛

با این حال، او خوش‌بین بود و ظن مثبت خود را این‌گونه ابراز کرد که من کاملاً مطمئن هستم که اگر جنگ جدیدی شروع شود یا روسیه بخواهد یک حرکت تهاجمی به سمت استونی انجام دهد، ما آماده‌ایم و با قدرت مقابله می‌کنیم.