loader image

جستجو

Netanyahu can change Biden's weak foreign policy

ناینتین فورتی فایو:
نتانیاهو می‌تواند سیاست خارجی ضعیف بایدن را تغییر دهد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ناینتین فورتی فایو» نوشت:  نتانیاهو دیدگاه‌های محکم و دیرینه‌ای در مورد مسائل مهم دارد که به‌طور اجتناب‌ناپذیر وی را در تضاد شدید با جو بایدن خواهد آورد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه ناینتین فورتی فایو در مطلب تازه خود به‌قلم «جان بولتون» نوشت: ائتلاف نتانیاهو اکثریت واضح کنست را به دست آورد.

برای هر دوره‌ای از دولت جدید نتانیاهو و هر چه تخصیص مناصب کابینه باشد، واقعیت حیاتی این است که سیاست امنیت ملی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اساساً در دست او خواهد بود.

او دیدگاه‌های محکم و دیرینه‌ای در مورد مسائل مهم دارد که به‌طور اجتناب‌ناپذیر وی را در تضاد شدید با جو بایدن خواهد آورد.

نحوه واکنش واشنگتن به دولت جدید اورشلیم می‌تواند بر میراث سیاست خارجی خود بایدن در طول دو سال آخر ریاست‌جمهوری او تأثیر بگذارد.

حتی قبل از اینکه «آریل شارون» -نخست‌وزیر وقت- نسبت به «هولوکاست هسته‌ای» ایران هشدار دهد، نتانیاهو دریافته بود که تسلیحات هسته‌ای تهران تهدید موجودی است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با آن مواجه است.

احتمالاً در آخرین دوره ریاست‌جمهوری نتانیاهو، اولویت اصلی امنیت ملی نتانیاهو پایان دادن به تهدید ایران خواهد بود.

به رسمیت شناختن کامل دیپلماتیک اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در سراسر جهان عرب اولویت نتانیاهو را تشکیل می‌دهد.

تهدیدات هسته‌ای و تروریستی ایران اولویت‌های سایر دولت‌های منطقه را به گونه‌ای تغییر داد که دولت هنوز آن را درک نکرده است.

این تغییرات در صف‌بندی‌های ژئواستراتژیک غرب آسیا منجر به توافق آبراهام شد و روابط اسرائیل (رژیم صهیونیستی)با چهار کشور عربی را عادی کرد.

یکی از موضوعاتی که در حال حاضر مطرح شده، گزارشی است مبنی بر اینکه وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات بی‌سابقه‌ای را درباره قتل روزنامه‌نگار، شیرین ابوعاقله در کرانه باختری انجام خواهد داد.

در مقوله باورکردنی، کاخ سفید و وزارت امور خارجه به سرعت هرگونه اطلاع از این تحقیقات را تکذیب کردند و اف‌بی‌آی از اظهار نظر خودداری کرد.

برای توجیه صلاحیت تحقیقات، مقامات بی سر و صدا به مرجع قانونی در مورد جنایات ارتکابی علیه آمریکایی‌ها در خارج از کشور توسط تروریست‌ها اشاره کرده‌اند.

درهرصورت، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) صراحتاً همکاری نخواهد کرد. این جرقه‌ای است که می‌تواند هر رابطه دوجانبه را شعله‌ور کند، به‌ویژه روابطی که از قبل حساس است.

بایدن و نتانیاهو از نظر سیاسی به یکدیگر نیاز دارند، بنابراین، جای نگرانی وجود ندارد.

نتانیاهو احتمالاً مردی است که عجله دارد. بایدن نیز ممکن است نسخه‌ای برای مشاجره بنویسد.