loader image

جستجو

Like Trump, Netanyahu is a threat to Israel11

هاآرتص:
نتانیاهو نیز مانند ترامپ خطری برای اسرائیل است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» در یادداشت خود با اشاره به اینکه نتانیاهو نیز مانند ترامپ خطری برای اسرائیل است،‌ تاکید کرد: اگر محاکمه نتانیاهو در زمانی که او نخست‌وزیر است به سمت محکومیت پیش برود، ممکن است اتفاقی که در امریکا افتاده است در اسرائیل پیش بیاد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه هاآرتص در یادداشت خود به‌قلم «نهیما شتراسلز» نوشت: به روش شریفی که «نفتالی بنت» افسار قدرت را به «یائیر لاپید» واگذار کرد، نگاه کنید و سپس تصور کنید که اگر «بنیامین نتانیاهو» مجبور به انجام همین کار بود، چه اتفاقی می‌افتاد.

لحن احترام‌آمیز متقابل و ستایشی که بنت از لاپید کرد، باعث نفرت و اتهامات نادرست نتانیاهو شد.

او به سادگی به توافقنامه‌ها احترام نمی‌گذاشت و قدرت را به دیگری واگذار نمی‌کرد. از این گذشته، او دقیقاً با «بنی گانتس» اینگونه رفتار کرد.

نتانیاهو همچنین قادر نیست در مورد دیگران چیز خوبی بگوید. فقط اعضای کابینه حزب لیکودش مورد توهین‌های نتانیاهو قرار نگرفته‌اند.

بلافاصله پس از مراسم اعطای قدرت، نتانیاهو، طبق معمول، با اظهارات تحریک‌آمیز، تفرقه و دروغ خود از خود پیشی گرفت.

او بدین وسیله آینده‌ای را که در صورت پیروزی در انتخابات در انتظار ماست به ما نشان داد.

هدف او بار دیگر لغو محاکمه‌اش خواهد بود.

در صورت پیروزی در انتخابات، نتانیاهو به نقشه خود برای نابودی دموکراسی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پی خواهد برد.

این هفته، خادمان مطیع وی، «دیوید امسالم» و «می‌جولان» لایحه‌ای را ارائه کردند تا قضات دیوان عالی به جای کمیته انتصابات قضایی، توسط کابینه و کنست منصوب شوند.

این امر دادگاه را کاملاً سیاسی می‌کند و در نتیجه آن را به طور مؤثر نابود می‌کند.

روز چهارشنبه، ائتلاف حکومتی توانست رأی‌گیری در مورد آن لایحه را به دست آورد و بدین وسیله دموکراسی ما را نجات داد.

و اگر همه این‌ها برای شما کمی ‌اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد، نتیجه‌گیری موقت کمیته کنگره آمریکا را بخوانید که در حال بررسی وقایع 6 ژانویه 2021 است، می‌گوید هجوم آشوبگران به ساختمان کنگره آمریکا یک حمله کاملا برنامه‌ریزی شده بود که تا آن زمان انجام شده بود.

آمریکا در آن زمان به از دست دادن دموکراسی خود بسیار نزدیک بود و اگر محاکمه نتانیاهو در زمانی که او نخست‌وزیر است به سمت محکومیت پیش برود، ممکن است در اینجا نیز چنین اتفاقی بیفتد.

چقدر نفرت و حماقت لازم است تا حکومتی را سرنگون کند که گام‌های بی‌سابقه‌ای را در جهت منافع جامعه عرب برداشته و آن را با دولت شهرک‌نشینان متوهم و متنفر از عرب مانند بزالل اسموتریچ و ایتامار بن گویر جایگزین کند؟