loader image

جستجو

The opposite result of the 2025 project

آتلانتیک:
نتیجه معکوس پروژه 2025

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «آتلانتیک» در یادداشت تازه خود به بررسی نتیجه معکوس پروژه 2025 پرداخت و نوشت: پروژه 2025 تمرینی بود که توسط بنیاد محافظه‌کار هریتج برگزار شد و به‌دنبال تعیین برنامه سیاستی برای دولت بعدی جمهوری‌خواه بود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه آتلانتیک در یادداشت تازه خود به‌قلم «دیوید گراهام» نوشت: جو بایدن پنج‌شنبه گذشته در یک گردهمایی در مریلند گفت: «اجازه دهید به شما بگویم پروژه 2025 ما چیست».

 در یک چرخش عجیب‌وغریب از وقایع، دموکرات‌ها موفق شده‌اند یک خلاصه تقریباً 1 هزار صفحه‌ای از ایده‌های سیاست دقیق را به یکی از بزرگترین مسئولیت‌های دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه در مبارزات انتخاباتی ‌ریاست‌جمهوری 2024 تبدیل کنند.

پروژه 2025 تمرینی بود که توسط بنیاد محافظه‌کار هریتج برگزار شد و به‌دنبال تعیین برنامه سیاستی برای دولت بعدی جمهوری‌خواه بود.

پروژه 2025 یک موفقیت بزرگ بوده است. از زمانی که نیوت گینگریچ، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان، قرارداد با آمریکا را در سال 1994 رهبری کرد، یک سند سیاست مبارزات انتخاباتی توجه زیادی را به خود جلب نکرد.

مشکل اینجاست که به نظر می‌رسد بسیاری از رأی‌دهندگان از پروژه 2025 متنفر هستند.

در یک نظرسنجی که خود هریتج از 30 جولای تا 2 آگوست انجام داد، تقریباً دو سوم رأی‌دهندگان گفتند که نام پروژه 2025 را شنیده‌اند.

(این ارقام در ایالت‌های نوسانی از جمله میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین و جورجیا حتی بیشتر است.) تنها 14 درصد از پروژه 2025 حمایت کردند و 47 درصد با آن مخالفت کردند، مخالفت در آریزونا، پنسیلوانیا و میشیگان تعداد بیشتر است.

تلاش‌های دموکرات‌ها برای ادامه صحبت درباره پروژه 2025 و داده‌های آن‌ها نیز نشان می‌دهد که این پروژه یک قدرت بزرگ برای آن‌ها است.

سوال این است که چرا پروژه 2025 به یک موضوع بزرگ تبدیل شده است و چرا اکنون؟

این سند در آوریل 2023 منتشر شد و در آن زمان و پس از آن توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ اما تنها در 7 هفته گذشته این موضوع به یک موضوع اصلی مبارزات انتخاباتی تبدیل شده است.

این پروژه اداره آموزش‌و‌پرورش و اداره ملی اقیانوسی و جوی را منحل می‌کند، مدیکر و مدیکید را کاهش می‌دهد، پورنوگرافی را ممنوع می‌کند.

محدودیت‌های فدرال سقط‌جنین را ایجاد می‌کند، برخی از حمایت‌های مربوط به کار کودکان را لغو می‌کند و به ‌رئیس‌جمهور اجازه می‌دهد تا ده‌ها هزار کارگر فدرال را اخراج کند و منصوبان سیاسی را جایگزین آن‌ها کند.

برخی از این موارد اولویت‌های قدیمی محافظه‌کار هستند. برخی دیگر، مانند برچیدن نیروی کار فدرال، جدیدتر و رادیکال‌تر هستند.

 انجام این کار مستلزم تغییر دوره‌ای در نحوه کار دولت فدرال و کاری است که انجام می‌دهد و این چیزی است که برخی از توجهات را در سال 2023 به خود جلب کرد، از جمله گزارش مفصلی از همکارم راسل برمن.

تغییر دولت عمیقاً بر عموم مردم تأثیر می‌گذارد، اما نه به‌گونه‌ای که بلافاصله آشکار شود یا انگیزه بسیاری از رأی‌دهندگان باشد.

در ژوئن، برخی از دموکرات‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که در کنگره بودند، شروع به صحبت بیشتر در مورد پروژه 2025 کردند که توجه برخی اخبار را به خود جلب کرد.

«رابرتز» رئیس بنیاد هریتج، در پادکست استیو بنن ظاهر شد و در آنجا از تصمیم دادگاه عالی مبنی بر اعطای مصونیت ‌‌‌قابل‌توجه به ترامپ برای اقدامات انجام‌شده به‌عنوان ‌رئیس‌جمهور تجلیل کرد.

رابرتز گفت: «ما در جریان انقلاب دوم آمریکا هستیم، انقلابی که اگر جناح چپ اجازه دهد، بدون خونریزی باقی خواهد ماند.» همه این‌ها پروژه 2025 را به مرکز گفتمان سوق می‌دهد.

ترامپ از این موضوع راضی نبود. او در سایت Truth Social خود نوشت: «من نمی‌دانم چه کسی پشت آن است. من با برخی از چیزهایی که آن‌ها می‌گویند مخالفم و برخی از چیزهایی که می‌گویند کاملاً مضحک و افتضاح است.

هر کاری می‌کنند، برایشان آرزوی خوشبختی می‌کنم، اما کاری با آن‌ها ندارم.»

ترامپ با تلاش برای فاصله گرفتن از پروژه 2025، توجه بیشتری را به آن جلب کرد. علاوه بر این، خبرنگاران به مواردی از ارتباط میان ترامپ، ‌‌‌کارزار او و پروژه 2025 اشاره می‌کنند.

این یک مشکل برای ترامپ است، زیرا برخی از تلاش‌های او را برای رسیدگی بیشتر به میانه‌ها کاهش می‌دهد.

‌‌‌کارزار او مجموعه‌ای از خط‌مشی‌های بسیار ساده‌تر و مختصرتر را منتشر کرده که تا حدی با پروژه 2025 همپوشانی دارد، اما در جاهایی متفاوت است و از انواع جزئیاتی که مشکل ایجاد می‌کند، فاصله می‌گیرد.

‌‌‌کارزار ترامپ همچنین لفاظی‌های خود در مورد سقط‌جنین را کاهش داده است (که برخی از مبارزان ضد سقط‌جنین را ناامید کرده است).

از آنجایی که هیچ‌کس فریب تلاش برای فاصله گرفتن از پروژه 2025 را نمی‌خورد، به نظر می‌رسد ترامپ سعی دارد چیزی را پنهان کند، چیزی که هست.

پل دانس، کارمند سابق کاخ سفید ترامپ که پروژه 2025 را رهبری می‌کرد، اخیراً بنیاد هریتج را ترک کرد.

انتشار کتاب رابرتز با پیشگفتاری از طرف ترامپ و جی دی ونس، متوقف شد. روز جمعه، ‌‌‌کارزار ترامپ افرادی را انتخاب کرد که به پروژه 2025 متصل نیستند.