loader image

جستجو

ناتو اوکراین امریکا

نشنال اینترست:  آمریکا برای جلوگیری از جنگ در اروپا باید اوکراین را تقویت کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نشنال اینترست» در یادداشت خود ضمن اشاره به حضور نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین  و احتمال آغاز جنگ بزرگ در اروپا نوشت: برای جلوگیری از جنگ در اروپا، آمریکا باید اوکراین را تقویت کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه نشنال اینترست در یادداشت خود به‌قلم «وس مارتین» نوشت: آینده ناتو و سیاست امنیتی آمریکا در اروپای شرقی، استقلال آن، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و سایر متحدان آمریکا در منطقه در خطر است.

روسیه از تنش با اوکراین به عنوان تهدید استفاده می‌کند و در عین حال، پوتین اولتیماتوم‌هایی را مطرح می‌کند که فهرستی از خواسته‌های اوست که شامل غیرنظامی‌کردن اروپای شرقی فراتر از مرزهای ناتو در سال 1997 می‌شود و تضمین می‌کند که اوکراین و گرجستان هرگز عضو ناتو نخواهند شد. به نظر می‌رسد که این خواسته‌ها از مسکو محافظت می‌کند، اما در صورت پذیرش آن، ممکن است منجر به رها شدن کشورهای شوروی سابق توسط غرب و بازآفرینی حوزه نفوذ انحصاری روسیه از دریای سیاه و بالتیک تا اقیانوس آرام شود. این درخواست‌ها غیر قابل قبول است و باید رد شود.

پس از کنفرانس تلفنی بین «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» روسیه از خارج کردن نیروهای نظامی ‌خود که قادر به اشغال اوکراین هستند، خودداری کرد. پوتین که عمداً این درگیری را تشدید می‌کند، به نظر می‌رسد مصمم به تکرار تهاجمات شوروی دهه 1950 به مجارستان و چکسلواکی است.

این برعهده دوستان اروپایی و آمریکایی اوکراین است که از تجاوز پوتین با تقویت نیروی نظامی ‌دفاعی و مقاومت ملی جلوگیری کنند. غرب به رهبری آمریکا قبلاً کمک‌های گسترده‌ای به اوکراین کرده است.

از سال 2014، صندوق بین‌المللی پول که توسط آمریکا رهبری می‌شود، کمک 17 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

علاوه بر این، آمریکا ‌از سال 2014 بیش از 2.5 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین کرده است.

با این حال، آمادگی نظامی ‌اوکراین و انسجام داخلی برای جلوگیری از تجاوز احتمالی روسیه کافی نیست. اوکراین بیشتر به ارتش منظم و گردان‌های داوطلب متکی است که در مجموع کمتر از 200 هزار نیرو دارند. اما با داشتن ذخایر، اوکراین می‌تواند بیش از 600 هزار سرباز را بسیج کند و بهای جنگ را برای روسیه به‌طور غیرقابل قبولی بالا ببرد.

جنگ داخلی میان نخبگان سیاسی و تجاری و ولادیمیر زلنسکی، عزم ملی را تضعیف می‌کند.

از آنجایی که آینده اوکراین در خطر است، آمریکا و متحدان اروپایی آن، باید با همکاری یکدیگر، مقاومت دفاعی و داخلی این کشور را به سطح بالا ارتقا دهند. زمان آن فرا رسیده است که زمینه مشترکی برای قوه مجریه و کسب و کارهای بزرگ پیدا کنیم تا در برابر تهدید روسیه مقاومت کنیم.