loader image

جستجو

Political and economic influence of Saudi Arabia in America

اینترسپت:
نفوذ سیاسی و اقتصادی عربستان در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «اینترسپت» در گزارشی  از نفوذ سیاسی و اقتصادی عربستان در آمریکا خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،  نشریه اینترسپت در گزارش جالبی خبرداد که لابی‌گر یک شرکت عربستانی در زمینه تهیه یونجه، که چندی پیش حق برداشت و بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی مناطقی در ایالت آریزونا را کسب کرده بود، به عضویت هیئت نظارت بر انتخابات در منطقه ماریکوپا در ایالت آریزونا درآمد.

علت اصلی این انتخاب بحث‌برانگیز، استمرار لابی‌گری این فرد برای یک مناقشه آبی دیگر در آریزونا عنوان شده است. آریزونا چندین سال است که دچار بحران خشکسالی شده و نحوه انتخاب لابی‌گر شرکت سعودی و افزایش قدرت سیاسی وی بسیار چالش برانگیز شده است.

افشای لابی‌های دولتی نشان می‌دهد که گالوین یکی از شرکای گروه Rose Law است که از طرف یکی از شرکت‌های تابعه آلمارای عربستان که در حال حاضر از آب‌های زیرزمینی آمریکا در آریزونا و کالیفرنیا تحت خشکسالی برای کشت یونجه بهره می‌برد، لابی می‌کرد.

خوراک دام که در محیط‌های سخت بیابانی کشت می‌شود، برای حمایت از دام‌های مزارع لبنی عربستان به خارج از کشور ارسال می‌شود.

قبل از پیوستن به هیئت ناظران، گالوین در مجلس قانونگذاری آریزونا ظاهر شد تا علیه لایحه‌ای که به وزارت منابع آب آریزونا دستور می‌دهد تا بر چاه‌ها و سطح آب در منطقه برنامه‌ریزی آب رودخانه کلرادو بالا نظارت کند.

در این جلسه، گالوین گفت: «من مطمئن نیستم که این لایحه برای این زمان در حال حاضر مناسب باشد. من می‌ترسم که اگر این لایحه تصویب شود، کاری که ما انجام خواهیم داد این است که مزارع و کاربران بزرگ کشاورزی را جدا کنیم.

آب در آریزونا و ایالت‌های همسایه آنقدر کمیاب شده است که طرح‌هایی برای پمپاژ آب از رودخانه می‌سی‌سی‌پی در سراسر کشور برای تامین ساکنان خشکسالی انجام شده است.

انتخاب گالوین به عضویت هیئت مدیره به دنبال افزایش نظارت بر نفوذ عربستان بر سیاست آمریکا و اجماع در حال تغییر در مورد یک کشور خلیج‌فارس است که زمانی یکی از نزدیکترین متحدان انرژی آمریکا بود.