loader image

جستجو

What is Biden's second plan for Iran's nuclear program1

اندیشکده گیت استون:
نقشه دوم بایدن برای برنامه هسته‌­ای ایران چیست؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «گیت استون» در مقاله جدید خود با اشاره به اینکه ایران در خارج از کشور کارخانجات اسلحه‌سازی تاسیس کرده،‌ به بررسی این سوال پرداخت که نقشه دوم بایدن برای برنامه‌ هسته‌ای ایران چیست؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، اندیشکده گیت استون در مقاله جدید خود به‌قلم «مجید رفیع زاده» نوشت: این احتمال خطرناک وجود دارد که اگر زمانی ایران سلاح‌های هسته‌ای داشته باشد، آن­ها به دست نیروهای نیابتی و گروه‌های شبهه‌نظامی این کشور بیفتند یا دولت فناوری هسته‌ای خود را با نائبان و متحدانش، از جمله دولت سوریه و طالبان در افغانستان به اشتراک بگذارد.

ایران در خارج از کشور کارخانجات اسلحه‌سازی تأسیس کرده و موشک­های بالستیک و سلاح­های پیشرفته را در کشورهای خارجی مانند سوریه می­سازد.

این تسلیحات شامل موشک­های هدایت‌شونده نقطه‌زن با فناوری پیشرفته برای ضربه زدن به اهداف خاص است.

از بین بردن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نه تنها یکی از اصلی­ترین پیشگویی­های دینی ]آیت‌­الله[ خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی بود، بلکه یکی از سیاست­های اصلی ]آیت­‌الله[ خامنه‌­ای، جانشین وی و رهبر کنونی ایران است که این کشور از روی کره زمین محو خواهد شد.

باید بدون تردید برای دولت ایران روشن شود که آمریکا و متحدانش اجازه نخواهند داد دولت کنونی، یک کشور حامی تروریسم، خود را به سلاح­های هسته­ای مسلح کند و به­عنوان یک تهدید هسته­ای جهانی دیگر ظاهر شود.

مذاکرات هسته­ای دولت بایدن برای احیای برجام با روحانیون حاکم ایران به جایی نمی­رسد، در حالی که به نظر  دولت نقشه دوم ندارد.

ایران سرسختانه به پیشبرد برنامه هسته­ای خود ادامه می­دهد و اخیراً دو دوربین نظارتی را که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نصب شده بود، خاموش و طبق گزارش‌ها، حداقل 25 دوربین دیگر را حذف خواهد کرد.

روحانیون حاکم بر ایران همچنان ادعا می­کنند که برنامه هسته­ای آن­ها برای مقاصد صلح‌آمیز طراحی شده، نه برای ساخت سلاح. اگر ایران در مورد فعالیت­های هسته­ای خود چیزی برای پنهان کردن ندارد، چرا دوربین­های نظارتی آژانس را خاموش می­کند؟

دولت بایدن اخیراً اذعان کرده که ایران تنها چند هفته تا دستیابی به قابلیت گریز هسته­ای فاصله دارد. «آنتونی بلینکن» -وزیر امور خارجه آمریکا- ماه گذشته در جریان جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا در این مورد هشدار داد.

دولت بایدن باید فوراً نقشه دوم خود را اجرا کند. باید برای دولت ایران روشن شود که گزینه­های نظامی علیه سایت­های هسته­ای این کشور روی میز است.