loader image

جستجو

هیل:
نقش ناتو در کمک به پیروزی اوکراین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هیل» در یادداشت خود با اشاره به نقش ناتو در کمک به پیروزی اوکراین، تاکید کرد: اکنون دو برابر کردن تلاش‌های متحدان برای کمک به اوکراین برای بیرون راندن روس‌ها و ایجاد شرایط برای صلح پایدار بسیار مهم است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هیل در یادداشت خود به‌قلم «فریدریک جانسون» نوشت: در حالی که کمتر از دو ماه تا سالگرد تهاجم مجدد روسیه به اوکراین باقی مانده است، زمان آن فرا رسیده است که نگاهی راهبردی به ادامه واکنش غرب و مسیر رسیدن به نتیجه موفقیت‌آمیز جنگ داشته باشیم.

شجاعت و فداکاری اوکراین، با کمک قابل‌توجه کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا، به جلوگیری از شکست اولیه اوکراین کمک کرد.

با این حال، اکنون دو برابر کردن تلاش‌های متحدان برای کمک به اوکراین برای بیرون راندن روس‌ها و ایجاد شرایط برای صلح پایدار بسیار مهم است.

این شامل تحویل تسلیحاتی است که متحدان، تمایلی به دادن آن‌ها به اوکراینی‌ها نداشته‌اند، اما مهم‌تر از آن، ناتو باید تلاش‌های خود را تشدید کند و در پاسخ به جنگ غیرقانونی روسیه، نقش فعالی در دفاع از اوکراین داشته باشد.

قبل از شروع جنگ، بسیاری از دولت‌ها و کارشناسان غربی، فروپاشی اوکراین را پیش‌بینی کردند. عوامل ناتو، عقب‌نشینی کردند و سفارتخانه‌ها تخلیه شدند و در نتیجه بازدارندگی ضعیف شد.

موفقیت غیرمنتظره اوکراین در میدان نبرد، غرب را وادار کرد تا در رویکرد خود تجدیدنظر کند و تحویل سلاح‌های دفاعی و سایر پشتیبانی‌ها را به‌شدت افزایش دهد.

با این حال، محدودیت‌های خودسرانه مستمر، بیانیه‌هایی که مداخله مستقیم را رد می‌کند و محدودیت‌هایی در ارائه پشتیبانی، جنگ را گسترش می‌دهد.

در شرایطی که سازمان ملل متحد و سازمان امنیت و همکاری اروپا در حال فلج شدن هستند، تنها ناتو است که ابزار، سازمان و امکانات لازم برای ایستادگی در برابر این کارزار‌‌ غیرقانونی روسیه را دارد.

اگر روسیه به هر نوع پیروزی در این جنگ دست یابد، ناگزیر به درگیری گسترده‌تری در آینده منجر خواهد شد.

همچنین سایر متخاصمان را وسوسه می‌کند تا بدون ترس از پاسخ قوی و پایدار غرب، ماجراجویی‌های نظامی خود را برای گسترش ارضی آغاز کنند.

حمله غیرقانونی روسیه به اوکراین آزمونی برای نشان دادن تمایل ما برای دفاع از اصول حاکمیت ملی و حاکمیت قانون است. ما باید اکنون اقدام کنیم یا بعداً از بی‌عملی پشیمان شویم.