loader image

جستجو

The concern of Asian Americans about racist tendencies

سی‌ان‌ان:
نگرانی آسیایی‌تبارهای آمریکا از تمایلات نژادپرستانه 

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارشی به‌نقل از مرکز تحقیقاتی پیو نگرانی آسیایی تبارهای آمریکا از تمایلات نژادپرستانه خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ سی‌ان‌ان به نقل از گزارش مرکز تحقیقاتی پیو نوشت: از هر 5 آمریکایی آسیایی‌تبار، یک نفر جزئیات میراث خود نظیر غذاها یا پوشاک محلی و نیز رسوم فرهنگی یا مذهبی خود را از افرادی که آسیایی نیستند، پنهان می‌کند.

این تحقیق در پی افزایش حملات به آمریکایی‌های آسیایی‌تبار از جمله در طول شیوع کرونا صورت گرفت که تا حدی ناشی از اطلاعات نادرست درباره منشأ این ویروس بود و موجب خصومت نابجا نسبت به آسیایی‌تبارها (زردپوستان) شد.

بررسی مرکز مطالعه تنفر و افراطی‌گری در دانشگاه سن برناردینو در کالیفرنیا نشان می‌دهد حملات تنفرآمیز علیه آسیایی‌ها در سال 2021 در 16 شهر بزرگ آمریکا، 164 درصد افزایش یافت.

گزارش مرکز پیو هم نشان می‌دهد حدود یک سوم آمریکایی‌های آسیایی‌تبار به خاطر نگرانی از خشونت‌های نژادی، برنامه روزانه خود را تغییر داده‌اند.

این مطالعه جدید بر اساس مصاحبه از 7 هزار و 6 نفر از بزرگسالانی صورت گرفته که آسیایی‌تبار هستند و یا تنها یا با اعضای دیگر نژادها زندگی می‌کنند. مصاحبه‌ها در خلال 5 جولای 2022 تا 27 ژانویه 2023 گرفته شده است.

آن‌ها در پاسخ به چرایی پنهان کردن وجوه فرهنگی خویش به شماری از دلایل از جمله «ترس از آزار دیگران، اجتناب از پرسش‌های آزاردهنده، امتناع از توضیح دادن درباره خویش و حتی نگرانی درباره تبعیض‌های احتمالی» اشاره کردند.

پاسخ این افراد بر اساس سن، نژاد و محل تولدشان متفاوت بود. حدود 30 درصد از آسیایی‌هایی که در آمریکا متولد شده‌اند، فرهنگ خویش را مخفی می‌کنند، در حالی که فقط 15 درصد از آسیایی‌های مهاجر تمایل به پنهان کردن فرهنگ خود دارند. همچنین آسیایی‌های جوان‌تر تمایل بیشتری به پنهان کردن فرهنگ خود دارند، به‌طوری که 39 درصد از آسیایی‌های 18 تا 29 سال گفتند وجوه فرهنگی خویش را پنهان می‌کنند، حال آنکه این رقم در میان آسیایی‌های بالای 65 سال فقط 5 درصد است.

این بررسی نشان داد حدود 25 درصد از کره‌ای‌ها بخش‌هایی از فرهنگ خود را از غیرآسیایی‌ها پنهان می‌کنند. این رقم در میان هندی‌ها 20 درصد، چینی‌ها 19 درصد، ویتنامی‌ها 18 درصد، فیلیپینی‌ها 16 درصد و ژاپنی‌ها 14 درصد است.