loader image

جستجو

Americans worry about the safety of their money in banks

سی‌ان‌ان:
نگرانی آمریکایی‌ها از امنیت پول‌هایشان در بانک‌ها

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارش تازه خود از نگرانی آمریکایی‌ها از امنیت پول‌هایشان در بانک‌ها خبر داد و اعلام کرد: حدود نیمی از آمریکایی‌ها با درآمد سالانه کمتر از 100 هزار دلار درباره پول خود ابراز نگرانی می‌کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارش تازه خود اعلام کرد: همزمان با آشفتگی در سیستم بانکی آمریکا، تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها نگران امنیت پولی هستند که در حساب‌های بانک‌ها یا سایر موسسات مالی دارند.

در مجموع 48 درصد از بزرگسالان آمریکا ‌می‌گویند نگران پول خود هستند، از این عده 19 درصد بسیار و 29 درصد تا اندازه‌ای نگران هستند. طبق این گزارش 30 درصد خیلی نگران نیستند و 20 درصد هم اصلاً ابراز نگرانی نمی‌کنند.

این نتایج از نظرسنجی گالوپ حاصل شده است که از 3 تا 25 آوریل، یعنی یک ماه پس از سقوط بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر انجام شد.

اخبار مربوط به ورشکستگی سومین بانک یعنی فرست ریپابلیک پس از تکمیل این نظرسنجی منتشر شد.

اکثر ورشکستگی‌های بانکی در آمریکا در دو دهه گذشته با بحران مالی سال 2008 مرتبط بوده است، یعنی آخرین باری بود که گالوپ میزان نگرانی آمریکایی‌ها را در مورد پول‌هایشان در بانک‌ها یا سایر مؤسسات مالی سنجید.

آخرین مطالعات و تحقیقات مشابه نتایج سال 2008 است.

در سپتامبر آن سال، اندکی پس از فروپاشی بانک لیمان برادرز که همچنان بزرگترین پرونده ورشکستگی در تاریخ آمریکاست، 45 درصد از بزرگسالان در این کشور گفتند بسیار یا تا حدی نگران ایمنی پول‌هایشان هستند.

جمهوری‌خواهان، افراد مستقل، افراد با درآمد متوسط و افراد با درآمد کم و آن‌هایی که مدرک دانشگاهی ندارند، بیشتر از دیگران نگران امنیت پول خود هستند.

در حالی که اکثریت جمهوری‌خواهان (55 درصد) و مستقل‌ها (51 درصد) ‌می‌گویند تا حدودی نگران هستند، اقلیت 36 درصدی دموکرات‌ها هم ابراز نگرانی کردند.

همچنین 54 درصد از افراد بزرگسال بدون مدرک دانشگاهی در آمریکا بسیار یا در حد متوسط نگران هستند، در حالی که 36 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هم ابراز نگرانی می‌کنند.

حدود نیمی از آمریکایی‌ها با درآمد سالانه کمتر از 100 هزار دلار درباره پول خود ابراز نگرانی می‌کنند، در حالی که 40 درصد از افرادی که درآمد بالاتری دارند هم نگران هستند.

سطح نگرانی در مورد امنیت و ایمنی پول در سیستم بانکی در سپتامبر 2008 متفاوت بود. در زمان وقوع بحران مالی، جورج بوش، رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه در کاخ سفید بود و دیدگاه‌های حزبی در آن زمان تقریباً برعکس دیدگاه امروزی بود. در آن زمان 55 درصد از دموکرات‌ها و 34 درصد از جمهوری‌خواهان بسیار یا تا حد متوسطی نگران بودند.

نکته دیگری که نشان می‌دهد گرایش به احزاب عامل مهمی برای اظهار نظر در مورد این سوال است، این است که پس از کمک مالی دولت در سال 2008 و پیروزی باراک اوباما در انتخابات در برابر جان مک‌کین، سطح نگرانی دموکرات‌ها و مستقل‌ها کاهش یافت، در حالی که میزان نگرانی جمهوری‌خواهان هشت درصد افزایش یافت.

پس از چندین مورد ورشکستگی اخیر بانک‌ها در آمریکا حدود نیمی از آمریکایی‌ها نگران امنیت پولی هستند که در بانک‌ها یا سایر مؤسسات مالی دارند. این میزان نگرانی با سطح نگرانی مردم در طول بحران مالی سال 2008 برابری ‌می‌‌کند.

هنگامی که بانک‌ها ورشکسته ‌می‌شوند، مشخص نیست که آیا نگرانی شدید آمریکایی‌ها در مورد سپرده‌های خود نشان‌دهنده فقدان آگاهی درباره محافظت از حساب‌های کوچک توسط بیمه سپرده فدرال است یا ترس آن‌ها از تاثیرات متوالی آن است که ‌می‌تواند بیمه فدرال را هم از بین ببرد.

شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC)، یک آژانس دولتی فدرال آمریکاست که به ازای هر سپرده‌گذار در هر بانک بیمه‌شده، برای هر نوع حساب 250 هزار دلار بیمه ‌می‌کند. با این حال، بزرگسالان کم‌درآمد، کسانی که مدرک دانشگاهی ندارند و جمهوری‌خواهان بیشتر از دیگران نگران هستند. نگرانی در میان این گروه‌ها ممکن است بیشتر باشد، زیرا آن‌ها از بیمه سپرده فدرال اطلاعی ندارند یا ممکن است این نگرانی به نارضایتی آن‌ها از دولت فعلی و وضعیت اقتصادی آمریکا مرتبط باشد.