loader image

جستجو

Americans worry about threats to democracy

هیل:
نگرانی آمریکایی‌ها از تهدیدات علیه دموکراسی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «هیل» در یادداشت خود به بررسی نتایج نظرسنجی درباره نگرانی آمریکایی‌ها از تهدیدات علیه دموکراسی، پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه هیل در یادداشت خود نوشت: نتایج نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک که روز پنجشنبه منتشر شده نشان می‌دهد در مجموع، 67 درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند دموکراسی در آمریکا در خطر است که نسبت به اولین ماه از سال جاری 9 درصد افزایش یافته است.

در این میان 72 درصد از حامیان حزب دموکرات و 70 درصد از حامیان حزب جمهوری‌خواه در مورد آینده دموکراسی در آمریکا ابراز نگرانی کردند. از میان افراد مستقل شرکت‌کننده در این نظرسنجی نیز 69 درصد در این زمینه نگران هستند.

از نظر جنسیتی، اندکی بیش از سه چهارم زنان آمریکایی نگران فروپاشی دموکراسی در کشورشان هستند اما این میزان در میان مردان 58 درصد بود. با این حال به طور مشابهی حدود 70 درصد از افراد بزرگسال سفیدپوستان و سیاهپوست این نگرانی را دارند.

پیش از این نتایج یک نظرسنجی دیگر درباره نگرانی‌های مردم آمریکا نشان داده بود که نگرانی از تهدیدات علیه دموکراسی، به بزرگترین دغدغه آن‌ها تبدیل شده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است عصر پنجشنبه به وقت محلی درباره «تهدیدات افراط گرایی برای دموکراسی ما» سخنرانی کرده و اتهاماتی را علیه حزب رقیب مطرح کند.

کارین جین پیِر، سخنگوی کاخ سفید در این درباره گفته است، بایدن این سخنرانی را انجام می‌دهد «زیرا معتقد است که دموکراسی ما در خطر است.»

او گفت: «اکنون باید رای دهید تا به معنای واقعی کلمه دوباره دموکراسی را نجات دهید.»

نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک از 1584 بزرگسال آمریکایی، که در 25 تا 29 آگوست انجام شد، دارای حاشیه خطای 2.6 درصد است.